fallback

bTV Media Group се похвали с ръст на печалбата от 40,3%

Приходите на медията растат, ако се сметнат промените във валутния курс. В този случай оборотът се увеличава с 2,5% за тримесечието

16:26 | 23.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Международната медийна компания Central European Media Enterprises (CME) съобщи във вторник, че основната оперативна печалба преди данъци, отчисления и амортизация (OIBDA)  от дейността ѝ в България е нараснала с 40,3 на сто през вторите три месеца на 2019 г. - от 5,622 млн. долара преди година до 7,888 млн. долара. Въпреки добрия резултат обаче тенденцията е за забавяне на темпа, защото през първите три месеца на годината увеличението бе повече от двойно (повишението бе със 105,3%).

Приходите на CME в България са намалели през второто тримесечие с 3,5% на годишна база от 23,427 млн. долара до 22,607 млн. долара, като така задълбочават низходящия тренд от предходните три месеца, когато спадът бе с 0,7%, става ясно от междинния финансов отчет на компанията.

Приходите на bTV Media Group обаче растат, ако се сметнат промените във валутния курс. В този случай оборотът се увеличава с 2,5% за тримесечието и 4,5% за шестмесечието на годишна база. Печалбата пък се увеличава с 47,2% за трите и 72,4% за шестте месеца.

Като цяло за компанията нетните приходи се увеличават с 1% до 183,6 млн. долара, а OIBDA е нараснала с 21% до 73,3 милиона долара. Приходите от телевизионна реклама през тримесечието като цяло остават без промяна, но се увеличиха със 7% при непроменени външни влияния (валутни курсове). Маржът на OIBDA през тримесечието се е увеличил с 650 базисни пункта до 40%. Паричните средства, генерирани от продължаващата дейност през първата половина на 2019 г., се увеличават със 76% до 140,3 млн. долара. 

CME е медийна и развлекателна компания, която управлява дъщерни фирми на пет пазара в Централна и Източна Европа с общо население от около 45 млн. души. CME излъчва 30 телевизионни канала - в България (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring), в Чехия (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action и Nova Gold), Румъния (PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International и PRO TV Chisinau), Словакия (TV Markíza, Markíza International, Doma и Dajto) и Словения (POP TV, Kanal A, Brio, Oto и Kino). Книжата на CME се търгуват на NASDAQ Global Select Market и на борсата в Прага.

По-рано тази година CME обяви, че е започнала процес за проучване и оценка на потенциални стратегически алтернативи, включително евентуална продажба на част или на цялата компания. Освен възможността за продажба на компанията, в това число и българските си активи, вариантите пред CME може да включват още сливане с друг стратегически партньор, рекапитализация или продължение на дългосрочния бизнес план на компанията. По-късно обаче стана ясно, че продажба може и да не е на дневен ред. Припомняме, че СМЕ купи медийната група през 2010 г. за 400 млн. долара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:01 | 06.09.22 г.
fallback