Качествената безплатна информация ще остане в историята, заяви един от основателите на социалната платформа Twitter Ив Уилямс и създател на платената информационна услуга Medium.
„Несъмнено ще има постоянно неограничена и безплатна информация, честно и на добро ниво, но ще съществува винаги и възможност да се плаща за плаща за по-добро качество”, заяви Уилямс по време на форума Web Summit в Лисабон.
Той отбеляза, че подобна тенденция има в телевизията, музиката и дигиталните игри, които „преминаха от модел, основаващ се единствено на рекламата, към платени модели”.
По думите му това ги е направило по-качествени, поради факта, че когато потребителите плащат директно на медиите, без участието на рекламодателите, се повишава качеството на предлаганата информация.
„Голяма част от медиите в интернет са финансирани от реклама: продава се аудитория, а не съдържание”, смята Уилямс.
Той признава, че медиите винаги са функционирали по този начин, но не и в такава степен, както се случва в момента.
Според Уилямс пикът на това явление е масовото производство на „фалшиви новини”. Предпочитанията за реклама в социалните платформи пред тази във вестници и списания елиминират всякаква форма на възнаграждение за качественото съдържание.