Много малко се знае около Disneyflix – по този начин някои хора в Холивуд наричат стрийминг услугата на компанията Disney, която наподобява онлайн „явлението“ Netflix.
Проектът се очаква да бъде реализиран в края на следващата година и около него остават неясни още много неща, като например колко точно ще струват абонаментите, информира CNBC.
Disney не дават много информация.
Все още тънат в неяснота името на платформата, наборът от филми и телевизионни сериали.
Един аспект обаче е ясен – успехът на услугата ще зависи до голяма степен от едно - Рики Строс, който ръководи творческия надзор върху програмирането.
Той има правомощието да одобрява нови епизоди на сериали и филми, които все още се разработват, което е и стратегическото съдържание на визията.
Строс е уважаван промоутър. През последните шест години като маркетингов президент за Walt Disney Studios той успя да помогне за отличното представяне в боксофис класациите на филми като “Черната пантера“, „Междузвездни войни: Силата се пробужда“, „Красавицата и звяра“ и „Отвътре навън“.
Той започва кариерата си в рекламния отдел на TriStar Pictures през 1988 г., като в крайна сметка достига до висока позиция в Columbia Pictures.
Забележителният успех на Строс що се отнася до филмовата продукция е доста по-неуловим.
В края на 90-те години на миналия век, като изпълнителен продуцент в Columbia Pictures, той ръководи филми като „Давай“, криминална комедия, която получава доста добри отзиви от критиката, но не постига нищо съществено в боксофис класациите. Строс отваря своя продуцентска компания, която създава филми като „Най-сладкото нещо“.
Disney изгражда стрийминг услуга като част от своя план за справяне с актуалните заплахи в телевизионния и филмовия бизнес. От съществена важност е, че Строс разполага с уникалния микс от качества. Той притежава и достатъчно богат опит в маркетинговата сфера, както и отлично виждане за начина, по който може да се свърже аудиторията с марката Disney.
Известен със своя стил на работа и дипломатически маниер, Строс много добре осъзнава как да навигира „кралствата“ на Disney като Pixar, Lucasfilm и Marvel, всички от които вече произвеждат съдържание за бъдещата услуга.
„Той е изключително благосклонен към разказвачите“, каза Кевин Фейдж, президент на Marvel Studios, добавяйки, че Строс притежава „силен творчески инстинкт.
Като президент на отделите за маркетинг и съдържание към Disney Строс отговаря за управлението на стотици милиони долари, съсредоточени в производството на нови продукции. За него „качеството е от критично значение“.
За новата платформа се подготвя изцяло нов и уникален игрален сериал по вселената на „Междузвездни войни“, режисиран от Джон Фавро, който стои зад продукции като „Железният човек“ и „Книга за джунглата“. Подготвени са 100 млн. долара за 10 епизода.