fallback

Експерт: Трудно е да се оценят икономическите последствия от фалшивите новини

Разпознаването на невярната информация е по-лесно като процес за компаниите, отколкото борбата с подобен тип новини

12:38 | 06.08.18 г.

Доскоро фалшивите новини бяха предимно негативни и политически обвързани. Борбата с тях вече минава и на фронта на позитивните. Все по-често ставаме свидетели на неверни новини, които по своята същност са носители на положителна информация. Вероятно броят им ще продължава да расте, докато хората не се научат да ги разпознават и престанат да бъдат част от тяхното разпространение.

Това каза Александър ХристовPR експерт, в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Христов посочи, че политическите последици от такива новини са ясни, но определянето на икономическите е по-сложен процес.

Знаем какви са политическите ефекти от една невярна новина - преливане на симпатии и гласове от едно на друго място и дискредитиране. Икономическите ефекти са доста по-малко изследвани”, каза гостът.

По думите му основно фалшивите новини могат да доведат до поражения върху нечии имидж, пропуснати ползи и общо недоверие към публичната среда чрез създаване на нереални очаквания, което пък може да донесе и реални финансови загуби.

Според експерта липсата на информация дава възможността за разпространение на фалшиви новини.

Липсата на комуникация води до бързото разпространение на неверни новини. Това е и причина хората да смятат дадена информация за фалшива - тя не съвпада с техните настоящи виждания”, каза специалистът.

Христов посочи, че разпознаването на невярната информация е по-лесно като процес за компаниите, отколкото борбата с подобен тип новини. По-малкият брой на корпоративни фалшиви новини от политическите той отдаде на повишеното качество при обмена на информация в корпоративния сектор.

Не е необходимо фалшивите новини да се търсят. Те много бързо стават ясни и се виждат. Идентификацията им е изключително лесна. Борбата не дотам. Фалшивите новини в корпоративния свят са много по-малко от тези в политиката. Причина за това е умението на компаниите да общуват много по-добре, отколкото институциите”, облясни той.

Според госта регулацията на разпространението на новините в социалните мрежи е трудно изпълнима, тъй като информацията там се предава основно чрез личните профили на потребителите.

Начините за предотвратяване на разпространението на неверни новини в социалните медии са да бъдат търсени и санкционирани източниците, а не разпространителите, както и да има повишени нива на прозрачността по отношение на собствеността на медиите“.

Още от разговора вижте във видеото.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:35 | 14.09.22 г.
fallback