Главните изпълнителни директори от медийната и телекомуникационната индустрия са спечелили два пъти повече от колегите си от компаниите в S&P 500, макар че представянето на групите е било по-слабо, пише Wall Street Journal.
Средната заплата на главен изпълнителен директор в индустрията е била 28,7 млн. долара през 2017 г., над два пъти повече от средните 12,1 млн. долара за ръководителите на всички компании в S&P 500 според анализ на Wall Street Jorunal по данни на MyLogIQ.
Медийните и телекомуникационните компаниите са отбелязали средна обща отрицателна възвръщаемост от 3,8%, в сравнение с положителна доходност от около 19 на сто за всички фирми в S&P 500. Общата възвръщаемост отразява повишаването на стойността на акциите и на дивидентите.
От 11-те медийни и телекомуникационни компании, които не са сменили главните си изпълнителни директори през 2017 г., само четири – Walt Disney, Comcast, Verizon Communications и Charter Communications – имат положителна възвръщаемост за акционерите през миналата година. Бъдещето на сектора обаче е неясно, след като AT&T придоби Time Warner, а Disney и Comcast наддават за по-голямата част от активите на 21st Century Fox.
68-годишният Лесли Муунвс, който ръководи CBS Corp. от 1998 г. насам, е най-високоплатеният главен изпълнителен директор в сектора. През 2017 г. той е спечелил 69,3 млн. долара, което е с 20 млн. долара повече от следващия в класацията – Джефри Боукс от Time Warner с 48 млн. долара.
CBS е с 6,2% отрицателна възвръщаемост към акционерите за миналата година.
Заплатата на Муунвс е почти същата като тази за предходната година – 69,6 млн. долара. Заплащането на главния изпълнителен директор е свързано с цялостното представяне на компанията, с бонуси, акции и други, сочат документи, подадени към регулаторите. CBS не е направила допълнителен коментар отвъд годишния си отчет.
Давид Заслав от Discovery се нарежда на трето място в класацията за 2017 г. Той е генерирал около 42 млн. долара през периода, изпреварвайки Робърт Айгър от Disney (36 млн. долара), Браян Робъртс от Comcast (32,5 млн. долара) и Рандъл Стивънсън от AT&T (28,7 млн. долара).
Всяка от тези три компании е отчела поне 50 млрд. долара приходи от продажби през 2017 г., в сравнение със 7,5 млрд. долара за Discovery. Последната има негативна възвръщаемост от 18,4%. Компанията е отказала да коментира темата.
Още новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.