Американската компания за кабелна телевизия Comcast Corp. увеличи приходите и печалбите си над очакванията на Wall Street, тъй като добавянето на клиенти на широколентов интернет растежът в медийното ѝ поделение NBCUniversal ѝ помогнаха да компенсира третото поредно тримесечие със спад на броя на телевизионните абонати, предава Ройтерс.
Най-големият американски кабелен оператор също така се възползва от допълнителни 12,7 милиарда долара, до голяма степен свързани с данъчните реформи в САЩ. Вследствие на новия данъчен закон Comcast ще върне още малко пари към акционерите, след като обяви и бонуси в размер на по 1 000 долара за над 100 000 служители през декември. Comcast обяви, че бонусите ще ѝ струват 171 млн. долара.
Компанията също така увеличи тримесечния си дивидент с 21% до 76 цента на годишна база и заяви, че планира да изкупи обратно акции за най-малко 5 млрд. долара спрямо сумата от точно 5 млрд. долара през 2017 г.
Главният изпълнителен директор на Comcast Брайън Робъртс заяви по време на конферентния разговор с анализатори, че компанията ще продължи да разглежда потенциалните цели за сделки. През ноември The Wall Street Journal съобщи, че Comcast е сред претендентите, които са се обърнали към 21st Century Fox с интерес да купят значителна част от него. През декември обаче Walt Disney Co. обяви споразумение за закупуване на активите на Fox за 52,4 млрд. долара.
„Ние разследваме всяка ситуация. Вярваме, че нашите акционери очакват това от нас. Но залогът е висок", каза Робъртс.
Кабелният гигант продължава да усеща влиянието на нарастващата конкуренция от нови, достъпни онлайн канали, както и стрийминг услуги като Netflix Inc. Компанията загуби 33 000 клиенти на кабелна телевизия през четвъртото тримесечие. Това е подобрение на фона на загубата на 125 000 абонати през третото тримесечие, което е най-лошият спад от три години насам.
„От гледна точна на видео бизнеса определено имаме много конкурентна среда и наистина не очакваме нивото на конкуренцията да намалее", каза Дейвид Уотсън, ръководител на кабелния бизнес на Comcast.
В отговор на предизвикателствата в традиционния телевизионен бизнес Comcast разширява своята платформа за „интелигентно видео“, повиши скоростта на интернет и стартира нова услуга за мобилни телефони, насочена към добавяне на четвърти стълб към типичните три пакета услуги – телевизия, интернет и настолен телефон.
По време на разговора с анализатори в сряда компанията заяви, че разглежда своите предложения за високоскоростен интернет като ядрото на своя кабелен бизнес, тъй като абонатите на цифрови видео услуги все пак се нуждаят и от широколентов достъп.
Comcast добави 350 000 интернет клиенти през тримесечието, което е спад спрямо 385 000 нови клиенти през същия период на предходната година.
Дейв Хегър, анализатор в Edward Jones, заяви, че „сега мениджмънтът призна, че ще бъде трудно да се преодолее насрещния вятър в бизнеса с кабелна телевизия и напредва по отношение на широколентовия достъп".
Компанията съобщи, че близо 60% от клиентите ѝ имат телевизионната ѝ платформа X1, която позволява на абонатите достъп до онлайн видео съдържание като Netflix и YouTube, въпреки че Comcast обяви, че това ще забави разпространението и свързаните с това нови инвестиции през тази година.
В края на 2017 г. около 75% от интернет потребителите на компанията са получили скорост от около 100 мегабита в секунда или по-висока в сравнение с около 50% година по-рано, тъй като компанията се фокусира върху повишаването на скоростта на цялата си потребителска база.
Общите приходи от кабелните, интернет и телефонните услуги на Comcast, които съставляват около 60% от най-доброто поделение на компанията, са нараснали с 3,4% до 13,3 млрд. долара за тримесечието.
Безжичната услуга на Comcast, наречена Xfinity Mobile, е предназначена за клиенти, които се абонират поне за интернет услугата. Кабелният оператор разчита на споразумение за препродажба на мрежата с Verizon Communications, за да предложи услугата си.
Comcast съобщи, че безжичната ѝ услуга е имала общо 380 000 клиента спрямо повече от 250 000 клиентски линии през предходното тримесечие.
Когато Comcast обяви бонусите за служителите си през декември, позовавайки се на промените на данъчния закон и решението на Федералната комисия за комуникациите да отмени регулациите за неутралност на мрежата, тя разкри и плановете си да похарчи повече от 50 млрд. долара през следващите пет години, като инвестира в инфраструктура за подобряване на широколентовия капацитет и други предложения.
За четвъртото тримесечие приходите на NBCUniversal се повишиха с 3,9% до 8,78 млрд. долара с увеличаващи се ръстове при тематичните паркове, кабелните канали и телевизионните предавания, които компенсираха пониженията във филмовото студио. NBCUniversal се подготвя за рекламен фурор през февруари, когато ще излъчи Super Bowl и зимните олимпийски игри.
Като цяло за тримесечието чистата печалба на Comcast се увеличи до почти 15 млрд. долара, или 3,17 долара на акция, до голяма степен поради ползите от данъчната реформа. Година по-рано Comcast спечели 2,3 млрд. долара, или 48 цента на акция.
На коригирана база печалбата на акция възлиза на 49 цента. Приходите са нараснали с 4,2% до 21,9 млрд. долара.
Анкетираните от Thomson Reuters анализатори прогнозираха печалба от 47 цента на акция при приходи от 21,8 млрд. долара.