fallback

Огромна измама с онлайн реклама е довела до загуба на милиони долари

Фалшиви платформи са лъгали брандовете, че се рекламират в медии

12:19 | 23.11.17 г.

Извършена е огромна измама с онлайн реклама, която може да е струвала на компании, предимно в САЩ, по около 1,3 млн. долара дневно, пише CNBC.

През последните осем седмици хиляди медии са били обект на ботове, които са създали фалшиви версии на техните уебсайтове, сочи доклад на рекламната технологична компания Adform.

Брандовете, без да искат, са купили рекламно място в тези фалшиви платформи посредством размяна на реклами, промоции, които са виждани от компютри, а не от хора, което означава, че рекламодателите са загубили пари, а медиите не са получили никакви рекламни приходи.

Adform посочва, че този нов бот, наречен „HyphBot” е три или четири пъти по-голям от измамата с Methbot, която беше разкрита от White Ops през декември 2016 г. Methbot беше създаден в Русия и използван в мрежите от ботове за създаване на фалшиви гледания на до 300 млн. видео реклами дневно.

Adform оценява, че HyphBot струва на компаниите между 262 хил. и 1,28 млн. долара на ден, като допълва, че клиентите, които са използвали нейната платформа, са били защитени и това им е струвало под 1000 долара месечно.

Компанията определя разкритието си „един от най-големите ботнетове, които някога са засягали дигиталната реклама“. HyphBot е генерирал измамен трафик до над 34 хил. уебсайта, включително до големи медии.

Измамите с онлайн реклама са широко разпространен проблем, който се смята, че ще струва на компаниите по света около 16,4 млрд. долара тази година.

Методът е използван, за да бъдат прилъгвани марките и техните агенции да купуват рекламно пространство на уебсайтове, които не съществуват, или до които търговците нямат достъп. Заради скоростта и обема на рекламата, която се купува автоматично онлайн, е много трудно да се провери дали е извършена подобна измама.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:59 | 09.09.22 г.
fallback