fallback

Facebook тества абонаментни модели за медиите

Социалната мрежа търси начини да помогне на медиите да печелят от нейната платформа

17:58 | 20.10.17 г.

Социалната мрежа Facebook работи с The Washington Post, The Boston Globe, The Economist и други медии, за да тества дали потребителите са склонни да се абонират за четенето на статии, пише CNBC.

Хората ще имат възможност да четат по 10 статии безплатно през функцията Instant Articles в социалната мрежа, преди да им бъде предложено да се абонират за пълен достъп. Всичко това е част от експеримент, твърдят директори на Facebook в публикация в блога на компанията.

Когато някой се абонира, трансакцията ще се случва в уебсайта на медията, а издателят ще запазва всички приходи, както и данните на абоната.

Facebook „изяде обяда“ на издателите, като привлече рекламните средства, които някога отиваха при традиционните медии. Google и Facebook оглавиха списъка по рекламни приходи, като взети заедно са генерирали повече от 100 млрд. долара рекламни приходи през 2016 г. по данни на медийната агенция Zenith.

От своя страна социалната мрежа инициира Facebook Journalism Project през януари, за да развива нови проекти, както и да потърси начини, чрез които медиите да могат да печелят от нейния уебсайт.

"По-рано тази година много издатели обявиха абонаментите за топ приоритет, така че работихме с различни групи партньори, за да изградим, усъвършенстваме и развием тест, който да е подходящ за редица новинарски премиум модели“, коментират от екипа на Facebook.

Някои от големите издатели като The Wall Street Journal и Financial Times няма да се включат в експеримента, защото Facebook няма да им даде достъп до данните на потребителите, докато те не се абонират, предаде Ройтерс.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:10 | 14.09.22 г.
fallback