fallback

Фалшивите новини и тяхното влияние върху позиционирането на бизнеса в обществото

Фалшивите новини създават и фалшиви очаквания, смята ръководителят на комуникациите на ЧЕЗ България Мария Дойчинова

16:48 | 21.09.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Фалшивите новини създават фалшиви очаквания и вярвания и това влияе върху бизнеса, коментира пред Bloomberg TV Bulgaria ръководителят на комуникациите в ЧЕЗ България Мария Дойчинова. Тя посочи, че начина на позициониране в обществото на компаниите, дали ще са успешни и ще могат да продават, дали потребителите ще им вярват и компаниите печелят уважението на хората, се определя именно от получаваната информация.

Дойчинова беше категорична, че „белият, прозрачният, чистият бизнес“ губи от фалшивите новини, защото големите компании спазват правилата и не могат да си позволят да „играят тази игра с потребителите, институциите или самото общество“.

Като пример как фалшивите новини се отразяват върху бизнеса тя посочи още и  насаждането на негативно отношение към компаниите, предоставящи комунални услуги. „Винаги се създава усещането, че те лъжат и надуват сметките“, категорична беше Дойчинова.

Според нея такива обществените нагласи оказват определен натиск върху институциите, вследствие на което пазарните условия се влошават за компаниите. А те започват да получават по-малко приходи и следователно услугата им не може да се подобрява.

Тя призова компаниите винаги да опровергават фалшивите новини и приветства инициативите на големи медийни компании да филтрират този тип новини.

Какво каза още Мария Дойчинова пред Bloomberg TV Bulgaria можете да видите на сайта на телевизията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:26 | 11.09.22 г.
fallback