Едва ли мениджърите, които работят в бизнеса с матраци в Европа, могат да си починат и отдъхнат добре, въпреки че компаниите им произвеждат такива стоки. Конкуренцията е огромна, маржовете в сравнение с тези в САЩ са мижави. Докато от другата страна на Океана често се продават скъпи луксозни матраци, на Стария континент клиентите са разглезени с огромни намаления до около 30 на сто.
Въпреки тази пазарна ситуация германската медийна група ProSiebenSat.1 сега инвестира в американския стартъп за производство на матраци Casper, който от 2016 г. е активен и в Германия. Чрез своето инвестиционно поделение SevenVentures телевизионната група е сключила сделка от типа Media for Equity.
Вместо капиталова инвестиция ProSiebenSat.1 предоставя на стартъпа телевизионна реклама.
Инвестицията е извършена в хода на инвестиционния кръг през юни, в който са участвали и Target Global, NEA и Lerer Hippeau с обща сума от 170 милиона долара. Сред участващите е и холивудският актьор Кевин Спейси. В рамките на финансирането Casper е оценена вече на 750 млн. долара - което съответства на увеличение на стойността от 200 милиона долара от последното финансиране през 2015 г.
На германския пазар Casper се конкурира от лятото на 2016 г. със стартъпите конкуренти Emma, Muun, Buddy, Eve и Bruno, а в САЩ сред конкурентите са Tuft & Needle, Leesa с nd Saatva.
Casper е основан през 2014 г. от Нейл Парик, Люк Шервин, Джеф Чапин и Габриел Флейтман в Ню Йорк.
В България от няколко месеца действа подобен стартъп, който има амбициите да завладее пазара в страната, а след това и в чужбина. Става дума за Amber, а повече за компанията ще видите в неделното издание на UpDate от 19,30 по Bloomberg TV Bulgaria.