В борбата на традиционните телевизионни канали срещу нарастващата интернет конкуренция ставаме свидетели на ново сливане за милиарди долари на американския телевизионен пазар. Медийната компания Discovery придобива за 11,9 милиарда долара конкурента Scripps Networks Interactive, съобщиха двете фирми.
Към Discovery спадат между другото каналите Discovery Channel, DMAX и Eurosport. Със сделката за Scripps сега Discovery си осигурява и каналите Travel Channel, Food Networks и HGTV, част от които се предлагат и от български кабелни оператори. Заедно двете компании контролират почти 20 на сто от американския пазар на платени телевизионни канали.
В битката за придобиването на Scripps Discovery се е наложила над Viacom, която също е наддавала. С покупката Discovery възнамерява да увеличи международното си присъствие, да понижи разходите си и да надгради позицията си в преговорите за програмни пакети с операторите на платена телевизия.
Scripps отдавна се смята за цел за придобиване, тъй като семейният фонд Scripps, който контролираше компанията, приключи дейност преди пет години. Това е поне третият път, в който Discovery, чиито акционери включват кабелния магнат Джон Малоун, води преговори за закупуването на Scripps, посочват източници на Ройтерс.
Сделка между Discovery и Scripps ще създаде кабелна мрежа за 19 млрд. долара, специализирана в програми без предварителен сценарий.
Каналите и операторите са под нарастващ натиск от страна на онлайн доставчици, като Netflix и Amazon, защото все повече зрители ползват услуги за стрийминг за гледане на филми, като мнозина проследяват сериалите на екраните на смартфони и таблети.
С появата на стрийминг услуги като Netflix, Hulu и Amazon Prime Video, традиционната телевизия се намира под все по-голям натиск да запази мястото си като средство за развлечение, разсейване и информация. Въпреки че хората все още прекарват повече време в гледане на телевизия, отколкото в ползване на друга медия, вече има много признаци, които показват, че бъдещето на телевизията може би не изглежда толкова светло.
Според данни на Nielsen младите американци гледат все по-малко телевизия. От първото тримесечие на 2011 г. насам времето, което американците на възраст между 18 и 24 години прекарват пред телевизорите си, е намаляло с повече от 40%. През първото тримесечие на 2017 г. младите американци са прекарвали средно 14 часа и 31 минути седмично, гледайки традиционната телевизия, в сравнение с 26 часа и половина през 2011 г.