Вестниците и телевизиите са изправени пред все по-голяма заплаха от новите медии, тъй като младото поколение, или т. нар. millenials, отхвърля традиционите медии, насочвайки се към услуги, които откликват по-добре на интересите им, пише Mobile World Daily.
“Виждаме как 7-10-минутните видеа се гледат от все по-широка аудитория и ние очакваме насочване към 1-2-минутните видеа, докато нетрадиционната телевизия и източници на съдържание набират популярност”, коментира Хен Ван Никерк, ръководител международни медийни услуги на AOL. Тази промяна констатира и Мар Лавал, изпълнителен директор на New York Times. По думите му печатните медии не винаги отговарят на очакванията на читателите, ето защо “трябва да помислим какво да направим, за да поправим това - вероятно като добавяме видео линкове”.
Според Лавал традиционната журналистика е в режим на “догонване”, опитвайки се да разбере какво искат днешните потребители. Той твърди още, че потребителят на медийно съдържание днес бързо се превръща в създател на такова, а създаваното от обществото съдържание набира сили.
За тази промяна говори и Джеф МакЕлфриш, президент на DirecTV Latin America.
“Днешният репортер може да се превърне в самостоятелно телевизионно звено, използвайки топ смартфон за видео заснемане, монтиране и продуциране”, категоричен е той.
Представителите на индустрията са единодушни, че промяната, която се случва, е изключително голяма и медиите трябва да бъдат готови бързо да променят бизнес модела си и да търсят нови партньори. В противен случай ще дойде краят им.