Виртуалната реалност ще сложи край на „плоските медии“. Те ще стават все по-разчупени, а медийните компании ще търсят все по-интересни и иновативни начини, за да представят съдържанието в тази нова среда, коментира Рахийл Калид, инженерен директор, отговарящ за виртуалната реалност в американския телекомуникационен оператор Verizon.
„Създателите на съдържание трябва да започнат да мислят в 3D и да създават такова съдържание. Не можем да разказваме истории по досегашния начин“, категоричен е той.
Същевременно Калид вижда голям потенциал в тази област. Само през 2016 г. във виртуална и разширена реалност са инвестирани 2 млрд. долара. Мобилните устройства ще играят много по-голяма роля, а доказателство за това е фактът, че 87% от очилата за виртуална реалност, продадени през 2016 г., са свързани с мобилните предложения.
Но битката между играчите в сектора остава безмилостна.
„Все още не е ясно кое ще бъде водещото устройство до края на 2017 г.“, коментира Калид, допълвайки, че това, че през първото тримесечие някоя компания ще води в класациите, не означава, че в края на годината тя ще бъде пазарният лидер.
Видеото е ключово, когато говорим за виртуална реалност, смята той.
„То е централна част от стратегията на Google, когато говорим за очилата Cardboard. Около 50% от съдържанието, което хората гледат през тези очила, е в YouTube, така че това е най-използваната платформа за очилата“, посочи Амит Синг, вицепрезидент Бизнес и операции, свързани с виртуална реалност, в Google. „Бъдещето изглежда вълнуващо. Сега сме едва в началото“.
Според Артур ван Хоф, главен технологичен директор и съосновател на Jaunt, компанията му е установила, че до момента видеото се е оказало най-успешно във виртуалната реалност. Хоф твърди, че напоследък компаниите експериментират все повече с виртуална реалност и са много по-склонни да я тестват. По думите му големите корпорации вече са предвидили бюджети за такива експерименти, защото виждат голям потенциал в използването на тази технология за продаването на продукти.
Хоф е категоричен, че 2017 г. ще бъде определяща за растежа на виртуалната реалност в бъдещ план.