Американската медия New York Times се надяваше да даде старт на конструктивен диалог чрез новата си бранд кампания, изготвена от рекламната агенция Droga5. Със сигурност обаче не е очаквала, че самият президент на САЩ ще се намеси само три дни след старта на кампанията, коментира adweek.com.
В неделя сутринта Доналд Тръмп публикува поредния си туит, като този път удари рекламната кампания на Times, която се фокусира върху важността на истината и ролята на независимите журналисти при откриването ѝ, наричайки телевизионния клип от кампанията „лоша“ и намеквайки, че е загуба на ресурси.
„За пръв път пропадащата @nytimes излъчва реклама (и то лоша), за да се опита да спаси пропадащата си репутация. Опитайте с точно и справедливо отразяване!“, написа той.
For first time the failing @nytimes will take an ad (a bad one) to help save its failing reputation. Try reporting accurately & fairly!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) February 26, 2017Тръмп очевидно говори за „Истината е трудна“ - 30-секундно видео, което се излъчи по време на церемонията по Оскарите по телевизия АВС. (Предаването Fox & Friends Weekend излъчиха видеото в неделя сутрин, което явно предизвика туита на Тръмп. New Day по CNN също отрази рекламата в неделя сутринта.)
Това бе първата реклама, която вестникът излъчва по време на Оскарите – което явно е имал предвид и Тръмп. Очевидно това не е първата рекламна кампания на Times изобщо в историята.
С туита Тръмп рискува не само да даде по-голяма експозиция на рекламната кампания на NY Times, но и да засили посланието ѝ – че независимата журналистика и свободната преса са наистина важни, особено, когато са под атаката на самия президент. Тръмп редовно определя NY Times като „пропадаща“ организация, макар че това може би е първият път, в който го прави два пъти в едно изречение.
От друга страна Тръмп засилва собственото си послание – позицията му, че не може да се има доверие на водещите медии.
NY Times не отговори веднага на туита на Тръмп, макар че след това публикува в Twitter линк към статия за Джими Кимъл и политическите му послания по време на наградите Оскар.
Рекламната агенция Droga5 е отказала да коментира туита на Тръмп за Adweek.
“Истината е трудна“ е първата телевизионна реклама, която NY Times прави от 2010 г. и първият телевизионен клип, фокусиран върху самия бранд. По-широката кампания включва национални и местни телевизии, интернет, социални медии, външна и печатна реклама.