В търсене на начини да убеди читателите си да плащат за съдържание, New York Times започва съвместна дейност със Spotify. Новите абонати на дигитално съдържание на вестника ще получат безплатен достъп до най-голямата услуга за музикален стрийминг в света, съобщава Bloomberg.
Читателите, които купят едногодишен онлайн абонамент за Times, получават и неограничен достъп до премиум услугата на Spotify, която струва 120 долара годишно, обявиха компаниите.
Странното партньорство между 165-годишен издател и интернет компания, разтърсила музикалната индустрия, е чудесна комбинация, каза Мередит Копит Левиен, главен директор по приходите на Times. Двете компании ще рекламират офертата за съвместен абонамент на платформите си и ще се обединят в дигиталната реклама, каза още Левиен.
„Ако се замислите за медиите, където хората прекарват времето си, до голяма степен това са музиката и новините. Така това се превръща в много положителна връзка“, допълва тя.
Сделката със Spotify подчертава как Times търси нови начини да продължи да расте, като целта е да достигне 10 млн. интернет абонати. Стратегията се фокусира отчасти върху привличането на по-млади читатели чрез нови партньорства с онлайн услуги като Spotify или чрез решения като присъединяването към платформата Discover на Snapchat. През ноември Times задмина BuzzFeed и Vice Media по брой читатели от поколението Y – 48 млн. уникални посещения, сочат данни на ComStore.
“Започваме да се фокусираме много по-сериозно върху това колко млади хора ангажираме и как задълбочаваме тези отношения“, каза Левиен.
Times обаче не разкрива как компаниите ще споделят приходите.
Абонаментът за новини и музика ще струва по 5 долара на седмица – с 20% по-малко от цената на онлайн абонамента за всички услуги на Times.
Споразумението цели да помогне и на двете компании да достигнат до по-широки публики. Spotify има над 40 млн. платени абонати в цял свят към края на миналата година. Times току-що задмина 3 млн. платени абонати на печатното и цифровото си издание.