Онлайн медийната компания Medium, изградена от съоснователя на Twitter Ед Уилямс, променя бизнес модела си и съкращава една трета от служителите си, пише Bloomberg.
Фирмата, която набра 132 млн. долара рисков капитал от инвеститори, в това число Greylock Partners и Andreessen Horowitz, разчита на същия модел като останалите медийни компании, за да генерира средства - поставяйки реклами в статиите.
В публикация в блога на Medium Уилямс нарече този модел “развален”, защото служи на целите на корпорациите, а не на читателите на съдържанието.
“Той просто не служи на хората. В действителност не е създаден, за да го прави. За по-голямата част от статиите, видеата и другото съдържание, което всички ние потребяваме всеки ден, е платено - директно или индиректно, от корпорациите, които го финансират, за да напреднат в постигането на целите си”, коментира Уилямс.
“Пренасочваме нашите ресурси и внимание към създаването на един нов модел за авторите и създателите, така че те да бъдат възнаграждавани според стойността, която създават за хората”, пише Уилямс. По думите му става дума за създаването на трансформиращ продукт за любопитните, които искат да учат повече за света всеки ден.
Уилямс твърди, че трябва да съкрати около 50 работни места. Това са предимно служители, занимаващи се с бизнес процесите, поддръжката и продажбите. Това се налага, за да може компанията да бъде ефективна в рамките на новия си бизнес модел.
Не е ясно дали предишният модел е постигал целите на компанията. Уилямс описва компанията като успешна през 2016 г., но не дава никакви данни за това какви са приходите ѝ.
В публикацията той посочва, че компанията е можела да продължи по сегашния си път, но е решила да поеме риска, за да постигне мисията си, за което са нужни някои промени. Според него сега е моментът въпросните промени да бъдат направени, защото сега Medium е набрала инерция и същевременно има необходимите ресурси.
Уилямс твърди, че това е едно от най-трудните неща, които е правил като главен изпълнителен директор и основател. По думите му е твърде рано да се каже как точно ще изглежда новият бизнес модел. Според него стратегията е по-фокусирана, но все още не е доказано, че е успешна.
Уилямс е категоричен, че промяната ще иска време, така че нещата да се случат добре, а екипът на компанията ще трябва да покаже и различни умения. Създателят на Medium уточни, че сред съкратените има и директори.