13 на сто от домакинствата у нас имат по над 4 телевизора, сочи проучване на Astra България
Качеството се явява най-важният критерий за българските зрители, когато избират типа телевизионна връзка. Това твърдят 27% от българите, докато за 22% най-ключов е броят на предлаганите програми. Ценовият фактор също присъства - 15% посочват, че ключова за тях е най-ниската цена. Това сочи ново пазарно изследване на ASTRA България, наречено “Индекс на ТВ потреблението в България”.
По думите на Михай Урсои, генерален мениджър на ASTRA за Румъния, България и Молдова, се наблюдава нещо неочаквано - 13% от българите твърдят, че методът на свързване е бил единственият в района им. За сравнение в Румъния делът също е значителен - цели 24% посочват същото.
“За нас този резултат е изключително странен, защото в България има различни алтернативи”, коментира още Урсои.
При избора на доставчик на телевизионна услуга ясно личи, че най-доброто съотношение качество/цена натежава. 42% твърдят, че именно този критерий е най-важен за тях. 30% пък са категорични, че им е важна най-ниската цена на пакетната услуга. Проучването разкрива, че като цяло българската аудитория залага значително на качеството. 21% посочват, че избират доставчика, който им предлага най-доброто качество. Урсои разкри още, че в Румъния за 25% основен критерий е липсата на опции за достъп до услугите на друг доставчик, което показва, че българите са много по-информирани от румънците.
Кои са основните фактори, които биха накарали българите да променят сегашния си доставчик на телевизионни услуги?
На този въпрос 36% от респондентите отговарят, че биха се насочили към онлайн достъп през други устройства, без допълнителни разходи, докато 25% биха сменили доставчика си за контрол на каналите единствено посредством телевизионното дистанционно, без да е нужно да ползват допълнително. Очевидно технологиите са също толкова важни и за румънците. От SES Astra посочват, че в първия случай промяна биха направили една трета от румънците, докато 31% от тях биха променили доставчика, стига да им предоставя удобството от ползването на едно дистанционно.
Броят на телевизорите
Според данните от проучването 38 на сто от домакинствата в България имат по два телевизора, а цели 29% - три. 20 на сто твърдят, че разполагат само с един телевизор, но 13 на сто имат по повече от 4 телевизора у дома, което означава телевизор във всяка стая. За сравнение в Румъния 35% имат по 2 телевизора, 30% - три, а 20% - само един.