Изпитващият затруднения Wall Street Journal реагира на спадащите рекламни приходи и предприема съкращаване на персонала си. В сряда са били съкратени служителите за локалното звено в Ню Йорк, обяви синдикалната организация IAPE, цитирана от Ройтерс. Сред засегнатите е имало 19 членове на синдиката.
Главният редактор Джерард Бейкър е обявил в служебен мейл до служителите, че медията ще премахне от 14 ноември някои рубрики в печатното си издание, като например икономическите „Business & Tech“ и „Money & Investing“ ще се влеят в една нова рубрика. Ще бъдат обединени и секциите за изкуство и развлечения.
„Всички вестници се нуждаят от структурни изменения. Трябва да се стремим към това печатната версия да има твърда финансова основа в обозримо бъдеще, докато хоризонтите ни продължават да се разширяват в дигиталната сфера“, пише Бейкър.
Според него измененията не се дължат само на приспособяване към сферата на рекламния бизнес, но и на желанието да се предостави на читателите по-удобна за възприемане версия на вестника.
Основаният през 1889 г. вестник, който е спечелили 36 награди "Пулицър", се бори, подобно на други вестници, със спад на приходите от реклама в печатното издание. Компанията майка Dow Jones обяви през октомври заради това план за икономии. На редица служители ще бъде предложено да си тръгнат доброволно срещу обезщетение.
По данни на IAPE 48 от нейните членове са приели офертата, която е била предложена на 450 служители.
Wall Street Journal е част от медийния концерн News Corp на милиардера Рупърт Мърдок. Той придоби медията през 2007 г. Сегментът за новини и информационни услуги, който формира около две трети от общия размер на приходите на News Corp, съобщи през лятото за ръст от едва 1% на продажбите до 1,42 милиарда долара за второто тримесечие, като рекламните приходи спаднаха с 5%. По оценка на канадската медийна мониторингова компания MediaMiser WSJ е вторият по ежедневен тираж вестник в САЩ. През януари изданието е имало 2,2 млн. абонати по света.