По повод годишнините на национална телевизия Bulgaria ON AIR, бизнес канала Bloomberg TV Bulgaria и скорошното вливане на всички медии от групата в публичното дружество "Инвестор.БГ" АД (Investor Media Group), изпълнителният директор Виктория Миткова даде интервю пред Паола Хюсеин във в. "24 часа". Ето какво коментира тя за постиженията и плановете на компанията, за медийната среда и тенденциите в потреблението на медийни продукти:
- Вloomberg TV Bulgaria стана на една година. Доволна ли сте от развитието на медията, г-жо Миткова? До каква аудитория достигна тя? - Доволна съм. Bloomberg TV Bulgaria е там, където си поставихме за цел да бъде точно преди 1 година. По естествен път чрез съдържанието си станахме част от всекидневието на финансово-инвестиционната общност, но привлякохме интереса и на по-широка, най-вече млада публика.
Няма друга платформа в България, която да предоставя толкова навременни и качествени икономически новини и анализи директно от офисите на Bloomberg по света. Днес всичко, което се случва на световните пазари, засяга и нас. Затова Bloomberg TV Bulgaria дава важен контекст за всеки, който иска да се развива тук. От друга страна, участниците в реалната икономика у нас разказват историите си и говорят за проблемите си именно в нашите студиа. Така всеки ден даваме обективната картина на бизнеса. Много ме радва, че част от нея са и младите хора, които поемат предприемаческа инициатива, създават иновативни проекти. Почти всеки ден ще видите в ефир представител на това будно и активно поколение с нов проект, с постижение. А точно тези истории, освен че са полезни и информативни, са най-вдъхновяващи и мотивиращи за всички, които търсят успеха чрез собствена инициатива. Предприемачеството е основен двигател на пазарно развиващата се икономика и може би една от най-важните функции на Bloomberg TV Bulgaria е, че стимулира този процес.
- Какви са проблемите на българския бизнес? Колко голям е той и какво му пречи да се развива? - По повод конференцията The Next Big Thing (от англ. - “Следващото голямо нещо” - б.а.) направихме проучване по този въпрос. Над 40% от участниците посочиха като най-голямо предизвикателство откриването и задържането на качествени хора. А световните анализатори го потвърждават.
И докато в Европа той се утежнява от демографската криза, у нас допълнителен фактор е емиграцията. Затова Bloomberg TV Bulgaria подготвя кампания “Талантите в бизнеса”, насочена към човешкия капитал, развитието на хората в най-важните професии, професиите на бъдещето.
Друго предизвикателство е средата на несигурност, в която работим. Трудно се планира дългосрочно, гъвкавостта и бързата реакция излизат на преден план. Огромно предизвикателство е бумът на технологиите - изисква постоянно усвояване на знания, компетенции, въвеждане на нови решения, а закъснението може да струва на една компания съществуването ѝ.
Не на последно място в България държавните регулации понякога спират развитието на предприемаческата инициатива.
- Бихте ли прогнозирали какво може да се случи през следващата година, а и малко по-нататък на нашия пазар?
- Със сигурност медийните компании, които инвестират в съдържание и развиват мултиплатформени предложения, ще имат предимство. Ние, вярвам, ще бъдем сред тях.
Виктория Миткова е изпълнителен директор на Investor Media Group, която включва телевизиите Bulgaria ON AIR, Bloomberg TV Bulgaria, 16 онлайн платформи, радио Bulgaria ON AIR и бордовите списания Bulgaria ON AIR и Go ON AIR. Управител е на рекламна агенция Brand New Ideas и е част от ръководството на MSAT Cable. Преди това е заемала ръководни позиции в телевизия MSAT и във финансово консултантска компания. Тя е магистър по право. Семейна е, с две деца.