Ариана Хъфингтън, която преди 11 години стана съосновател на Huffington Post и изгради сайта до една от най-големите цифрови медии в САЩ, заяви, че ще напусне компанията през следващите седмици, за да се съсредоточи върху стартираща компания, посветена на въпросите за здравето и уелнеса, пише Wall Street Journal.
66-годишната Хъфингтън, която през юни миналата година предподписа договор, според който остава в Huffington Post като президент и главен редактор до 2019 г., заяви, че договорът ѝ позволява да стартира новото дружество Thrive Global, като същевременно запазва и ролята си в сайта.
Но след като през миналата седмица тя успя да обезпечи финансиране от Серия А за новото си начинание, смята, че вече е ясно, че не може да продължи дейността си в Huffington Post.
"Наистина мислех, че мога да правя и двете неща, но когато започнахме да изграждаме компанията, разбрах, че тя изисква пълното ми внимание", каза тя в изявление. „Важно е да се разбере кога се затваря една врата и се отваря друга и аз почувствах, че този момент вече е тук“.
Ариана Хъфингтън, която е с гръцки произход, и останалите съоснователи на портала, постигнаха голям успех, след като продадоха медията си през 2011 г. за 315 млн. долара на AOL.
Хъфингтън се превърна в американска знаменитост през 90-те години на миналия век в ролята си на политически коментатор. Тя е съосновател на Huffington Post заедно с Кенет Лерер и Джона Перети, всеки един от които са фигури в американския медиен дигитален пейзаж.
I thought HuffPost would be my last act. But I’ve decided to step down as HuffPost’s editor-in-chief to run my new venture, Thrive Global.
— Arianna Huffington (@ariannahuff) August 11, 2016Перети основава по-късно сайта BuzzFeed с подкрепата на Лерер, който се превърна в основен рисков инвеститор за много дигитални медийни компании и ще инвестира в новото начинание на Хъфингтън.
Когато Huffington Post бе продадена на AOL преди пет години, Хъфингтън стана президент и главен редактор на Huffington Post Media Group, която включва и други медийни активи на AOL, като Engadget, TechCrunch, Moviefone и MapQuest.
Но структурата на управлението създава постепенно напрежение и от средата на 2012 г. портфолиото ѝ бе свито, като в сферата ѝ на компетентност остава само Huffington Post.
През последните години Huffington Post осъществи агресивна глобалната експанзия, сключи споразумения с чуждестранни медийни групи, за да стартира локализирани версии на сайта в 14 страни, сред които Гърция, Великобритания, Франция, Германия и Мексико.
С едноименната медия Ариана Хъфингтън помогна за прохождането на изцяло дигиталната журналистика, коментира WSJ. Huffington Post бе създаден като блог в лявото политическо пространство и като антипод на Drudge Report с начална инвестиция от 1 млн. долара. Постепенно той се разрасна като блог платформа и агрегатор за новини и сега само 15% от трафика са от секции с политическо съдържание. Конкуренция на Huffington Post са т.нар. „ферми за съдържание", сред които е и Demand Media. Компанията развива онлайн изданията eHow, Cracked и други.
Хъфингтън често ползва личните си контакти, за да накара известни личности и политически фигури да пишат анализи за сайта.
„Ариана е един визионер, който превърна Huffington Post в наистина трансформираща платформа за новини“, казва в изявление Тим Армстронг, главен изпълнителен директор на AOL. „AOL и Verizon (собственик на AOL и Yahoo) са ангажирани да гарантират ръста и развитието на проекта, в който Ариана бе пионер".
Но управлението на Хъфингтън в компанията не минава без противоречия. Практиката на медията да не плаща много на своите сътрудници, твърдейки, че те печелят от това, че статиите и мненията им стигат до голям брой посетители, докара сериозна критика на сайта. През 2011 г. Националният съюз на писателите и гилдията на новинарите призоваха за бойкот на сайта. В края на миналата година около 350 редакционни служители гласуваха за създаване на профсъюз.
Но и това не е всичко. Въпреки редовното достигане на над 100 милиона уникални посетители на месец, сайтът не успява да постигне стабилна печалба.
През април Хъфингтън предизвика смут сред персонала, след като се присъедини към Борда на директорите на Uber. Според анализатори това би могло да предизвика конфликт на интереси, което да повлияе на начина, по който медийната компания отразява бизнеса на стартъпа. Хъфингтън заяви, че се отказва от новинарско покритие на Uber.
Thrive Global, който ще помага на компаниите да подобряват състоянието на служителите си, ще стартира формално през ноември. Във финансирането се включват Lerer Hippeau Ventures, собственост на Кенет Лерер, както и Blue Pool Capital, Greycroft Partners, Advancit Capital и предприемачът Шон Паркър.