Германският медиен гигант Axel Springer SE обяви покачване на печалбата през първото тримесечие с повече от шест пъти заради силното цифрово представяне на бизнеса, съобщи Marketwatch.
Печалбата на базирания в Берлин издател нарасна през тримесечието до 203,2 млн. евро от 31,5 млн. евро година по-рано. Печалбата е стимулирана от еднократни събития като преместването на швейцарските вестници към ново съвместно предприятие и продажбата на акциите на индийския сайт за автомобилни цени CarWale.
Приходите са нараснали с 4,6% до 783,4 млн. евро.
Цифровият бизнес на компанията се представи изключително добре през тримесечието, увеличавайки своя дял до 67% от общите приходи и 72% от печалбата.
„Постигнахме добър напредък в изпълнението на проектите ни за дигитален растеж“, заяви изпълнителният директор на издателството Матиас Дофнер, като добави, че потребителите на компанията достигат 200 млн. души в световен мащаб.
Известен със своите вестници Bild и Die Welt , през последните години Springer излезе на пазара на цифровите медии и рекламата със специален фокус САЩ.
Международният бизнес на издателството формира 48% от общите приходи през първото тримесечие на годината.