След само девет седмици на пазара британският всекидневник The New Day ще издаде последния си брой на 6 май и ще преустанови излизането си. Така първият нов вестник за широката публика във Великобритания от 30 години насам не успя да се наложи над конкурентите си в ерата на интернет.
Както пояснява главният редактор Алисън Филипс в официалната страница на медията във Facebook, продаваният тираж е „далеч под очакванията“ и вестникът не може да се издържа финансово.
Първият брой на вестника излезе на 29 февруари в медиен сектор, белязан от спад на читателите и на рекламните приходи. Тогава издателят Trinity Mirror, на който принадлежи и Daily Mirror, обяви, че новият всекидневник ще се отличава от останалите британски вестници с политическата си неутралност, и ще е насочен към хората, търсещи нещо различно, което не може да се намери в настоящите изобилстващи от политически теми издания.
На мнозина вестникът допадна заради новия си формат, пише още Филипс. Въпреки това обаче броят на читателите не е бил достатъчен, за да продължи издаването му.
The New Day няма онлайн издание, но бе наличен във Facebook и Twitter, както и чрез приложение за таблети.
Още от самото начало цената се считаше за проблем. В първия ден около 2 млн. екземпляра бяха раздадени безплатно. След това The New Day струваше първоначално 25 пенса, а след това цената бе вдигната на 50 пенса - около 1,40 лева. Така новият вестник бе по-скъп от булеварния Sun, но по-евтин от считани за качествени вестници като Times или Guardian. Но вестникът трябваше да се конкурира и с безплатни вестници, като Evening Standard.
Глобалната криза в печатните издания засегна в края на март и друг британски вестник - Independent, който беше принуден да премине само на електронно издание поради силния спад в продажбите.