Пазарът на излъчване на живо на футболните срещи в германската Бундеслига се променя. Германската комисия за защита на конкуренцията е постановила според Frankfurter Allgemeinen Zeitung Германският футболен съюз (DFL) да не може вече да сключва ексклузувни договори само с един оператор за директните права. Досега това бе платеният канал Sky.
Предстоящото споразумение между лигата и органа по конкуренцията се основава на т. Нар. „No Single Buyer Rule“ - или забраната за единствен договор. За това развитие стана ясно в началото на годината. „Процесът е пред завършване“, заяви в петък говорителят на службата. А това германският футболен съюз може да стартира наддаването за следващата кампания, която е за сезон 2017/2018 до 2020/2021. Договорите с различните медийни компании и оператори трябва да са готови най-късно до началото на юни, за да може отборите, навреме за трансферния сезон, да са наясно с бъдещите си приходи. А как трябва да изглежда новият пакет? Ако един кандидат с най-висока оферта придобие правата за всички пакети с 306 мача на живо на сезон, то Лигата трябва да сключи задължително договор и с друг за около една трета от мачовете за излъчване на живо през интернет и мобилни устройства (смартфони, таблети). Този сценарий няма да се осъществи, ако преди това при аукциона поне един от пакетите на живо е купен от втори кандидат. По този начин властите ограничават желанието за ексклузивност на платения телевизионен канал Sky. Германската дъщерна компания на Рупърт Мърдок ще показва от следващия сезон всички мачове от първа и втораия Бундеслига на живо и от години рекламира своя бизнес модел с лозунга „Всички игри, всички голове". Sky плаща всяка година около 486 милиона евро, което го прави най-важният бизнес партньор на DFL. Публична тайна е, че Deutsche Telekom иска да се върне в бизнеса с мачовете на живо. При последното наддаване (2012 г.) комуникационната група обаче винаги бе надминавана по оферти от Sky. И спортни канали, като Sport1 (Constantin) или Eurosport (Discovery), които имат допълнителни платени телевизионни пакети, се споменават като конкуренти за наддаването. Още по-интересно може да стане при излъчването онлайн, ако се стигне до наддаване и там. Германският антикартелен орган очевидно възнамерява да насърчи и участието на компании, които са насочени към технологични иновации и да не разчита само на сателитната и кабелната телевизия. Така в наддаването може да се включат гиганти като Google, Apple или Amazon. Бундеслигата се надява с наддаването да постигне нов рекорд на приходите. Средногодишно сега тя печели по 628 млн. евро на сезон от медийно маркетиране в Германия, а сега се надява сумата да скочи до 1 млрд. евро. Освен тази сума DFL прибира и приходи от чуждестранни медии, които излъчват мачовете, като сумата е 160 млн. евро на година.