Капиталовият пазар се промени много за последните 15 години. През 2001, когато беше създаден Investor.bg, имаше 21 работни дни без нито една сделка с компания от SOFIX и не можеше да се намери никаква безплатна информация. Investor.bg пък бе първият сайт, който заложи на безплатното разпространение на борсова информация. Това коментираха изпълнителният директор на медията Георги Бисерински и журналистът Мариян Йорданов в ефира на „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.
„Основните вестници си продаваха хартиеното тяло, а в онлайн изданията им липсваше такава информация. Беше кота нула, точка на замръзване. Рекламните агенции не се интересуваха тотално от интернет“, припомни ситуацията Йорданов. „Инвестор БГ“ АД е една от малкото компании, които успяха да се развият в такъв голям мащаб и да стане огромна медийна група, която добави редица странични проекти“, коментира Бисерински. За този път на развитие според него допринасят инициативността на основателите, но също така и активизацията на пазара. Единият приходоизточник са инвестициите на основателите, а вторият – инвестиционните посредници. Първият рекламодател е давал по 250 лева на месец, констатира още Мариян Йорданов. Двамата гости коментираха и развитието на финансовата журналистика у нас. „Финансовата журналистика беше много нова професия за България, защото тогава нямаше пазар. Индустрията изпитваше недостиг на кадри. Трудно се пише за капиталовия пазар, защото няма достатъчно новини и инвестиции“, каза още Бисерински. След 2006 г. именно тези теми са били най-четени. През 2008 г. ги изпреварват новините за имотите, а сега читателите се вълнуват най-много от световните геополитически събития. Те коментираха и бъдещето пред българския капиталов пазар. "Малките пазари изпитват проблеми с ликвидността и създаването на платформата SEELink е стъпка в правилната посока", заяви Бисерински. Investor.bg ще отбележи годишнината си със серия от публични лекции в университетите. Повече за събитието четете тук. Вижте целия разговор във видеото.