fallback

Pandora си търси купувач?

Компанията увеличава загубите си и се сблъсква със силна конкуренция от страна на Spotify и Apple Music

12:14 | 12.02.16 г.

Pandora Media, най-голямата интернет радио услуга в света, проучва възможностите за продажба на компанията, твърди запознат източник. Причината за плановете на компанията е продължаващото увеличаване на загубите и силната конкуренция на онлайн пазара на музика от страна на Spotify и Apple, пише Bloomberg.

Компанията работи с Morgan Stanley по търсенето на купувачи, твърди източникът, пожелал анонимност. Преговорите са предварителни и могат да не доведат до сделка, посочва още агенцията.

Информацията беше публикувана точно преди онлайн радиото да отчете своите финансови резултати за четвъртото тримесечие, които на оправдаха очакванията на анализаторите. Pandora и Morgan Stanley отказват да коментират потенциалната сделка.

Акциите на Pandora скочиха с 15%, след като New York Times писа за преговорите, а след това поеха със 7% надолу след излизането на резултатите.

Базираната в Калифорния компания, която не успява да генерира печалба от 2011 г. насам, когато беше първичното ѝ публично предлагане, се опитва да привлече рекламодатели от традиционното радио, докато се конкурира със Spotify и Apple. Тя се бори и със звукозаписните компании и издателите на музика за това колко да им плаща, за да пуска техни произведения.

Pandora отчете 336,2 млн. долара продажби за четвъртото тримесечие, като не успява да постигне средната прогноза от 341,6 млн. долара на анализаторите, анкетирани от Bloomberg. Като се изключат някои елементи, печалбата достига 4 цента на акция, под очакваните 6 цента на акция. Тази година продажбите ще бъдат между 1,4 млрд. и 1,42 млрд. долара, обяви компанията. Това е под прогнозата за 1,467 млрд. долара.

Общият брой изслушани от потребителите часове, много следен от инвеститорите показател, който е индикатор за бъдеща печалба, е скочил до 5,37 млрд. през тримесечието. За сравнение, година по-рано беше 5,2 млрд. Броят на активните потребители пък достига 81,1 млн. през четвъртото тримесечие в сравнение с 81,5 млн. година по-рано.

Експанзия в чужбина

Pandora има за цел да увеличи продажбите си,като разшири бизнеса си в чужбина и представи услуга, подобна на тези, които предлагат Spotify и Apple. Компанията придоби активи от стрийминг услугата Rdio, за да изгради собствената си платформа.

В момента Pandora предлага своята радио услуга в САЩ, Австралия и Нова Зелания, но трябва да си осигури необходимите права, за да разшири бизнеса си на други места.

"Вярваме, че можем да превърнем милионите слушатели в хора, които си плащат за услуги, като предложим напълно различна, лесна за използване и много приятна такава“, обяви главният изпълнителен директор на компанията Браян Макандрюс по време на срещата си с инвеститорите.

Освен това Pandora представи петгодишен план, който прогнозира, че бизнесът с интернет радиото ѝ ще нарасне до над 2,4 млрд. долара приходи. Събитията на живо, абонаментите и търговията могат да увеличат продажбите до над 4 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:18 | 05.09.22 г.
fallback