Организацията National Geographic Society и 21st Century Fox на Рупърт Мърдок разширяват 18-годишното си партньорство, създавайки съвместно дружество за 725 млн. долара, съобщава Wall Street Journal.
Fox и организацията с нестопанска цел National Geographic Society управляват заедно телевизионните канали на National Geographic. Разширеното партньорство ще добави останалите медийни активи към дейността на новото дружество, включително 127-годишното списание National Geographic, книги, дигитално присъствие и участие в социални мрежи.
Fox ще притежава 73% дял от съвместната компания, която ще бъде преименувана на National Geographic Partners и ще бъде ръководена от Диклън Мур, който в момента е главен медиен директор на National Geographic Society. Сделката вероятно ще бъде приключена до края на годината.
„Нямаше смисъл тези две дейности – съдържанието на телевизионните канали и в същото време снимките, статиите и онлайн съдържанието, да бъдат разделени в две различни юридически лица и това да продължи по същия начин“, заяви главният изпълнителен директор на 21st Century Fox Джеймс Мърдок. „Но има много смисъл в това да можем да инжектираме повече ресурси и повече инвестиции, така че науката, изследванията и образованието да вървят напред“.
По силата на новото споразумение стратегията за цялостния бранд на National Geographic ще бъде координирана по-добре между всички медийни платформи, допълни Мърдок, от интегрираните рекламни възможности до директен видео стрийминг. Освен това разширеното съвместно дружество ще може да се възползва от стабилната позиция на National Geographic в социалните медии, тъй като последователите му в Instagram например са повече от 30 милиона.