fallback

Netflix достигна до хотелските стаи на Marriott

Възможността за сплит на акциите на услугата за стрийминг доведе до нов скок на акциите ѝ, които струват два пъти повече спрямо началото на годината

21:45 | 10.06.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Хотелската верига Marriott Hotels, която е водещият бранд на Marriott International Inc., и услугата за телевизионен стрийминг Netflix обявиха мащабно партньорство. Веригата съобщи, че хотелите й ще предлагат на гостите си достъп до видео стрийминг услугата на Netflix, предава MarketWatch.

Избрани хотели ще разрешават на гостите да използват Netflix, като използват съществуващите си регистрации чрез приложение на технологичната компания на телевизори, свързани с интернет.

Гостите ще могат да си направят нова регистрация, ако нямат все още. 

Marriott подчертава, че е първата хотелска верига, която ще позволява на гостите да ползват директно услугата. Компанията уточни, че в момента Netflix е достъпен в шест хотела - New York Marriott East Side, San Jose Marriott, Princeton Marriott, Newport Marriott, Dallas/Fort Worth Marriott Solana и Bethesda Marriott Suites, като през това лято броят им ще бъде увеличен с още шест. 

Плановете са до края на годината броят на хотелите с достъп до услугата да достигне 100, а до края на следващата година да бъдат обхванати почти всички 300 обекта на компанията в САЩ.

Същевременно акциите на компанията поскъпнаха още в предборсовата търговия с 0,8% до 652,50 долара за брой, като по този начин пазарната капитализация на концерна почти се удвои от началото на годината. 

Във вторник Netflix получи разрешение от големите акционери да увеличи броя на издадените акции до 5 млрд. от 170 млн. броя в момента. Изпълнителният директор на концерна Рийд Хейстингс ще подготви „в дадено изгодно време“ сплит на акциите, заяви говорител на концерна, цитиран от Bloomberg.

В този случай за всяка своя акция инвеститорите ще получат по няколко нови. Чрез това дяловете стават оптически по-евтини и по-атрактивни за по-дребните вложители, тъй като често те се колебаят да похарчат няколкостотин долара за една-единствена акция. 

В средата на 2014 г. технологичният гигант Apple извърши сплит от 1/7, което означава, че инвеститор, притежавал една акция на 6 юни 2014 г. за 644 долара, на 9 юни вече е разполагал със 7 акции на цена от 92 долара всяка.

Това всъщност не бе първият сплит на Apple. Компанията досега три пъти е удвоявала броя на акциите си – през май 1987 г., юни 2000 г. и февруари 2005 г. В годината след първия сплит акциите са прибавили 2% към цената си, в тази след втория са скочили със 60%, докато за 12-те месеца след третия са спаднали с 57% на фона на сериозния срив в технологичния сектор.

Сплитът не променя пазарната капитализация на компанията, но прави акциите й по-достъпни за дребния инвеститор. Освен това по-ниската цена често въодушевява инвеститорите, които са страняли преди от акцията, която е изглеждала (субективно) твърде скъпа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:21 | 11.09.22 г.
fallback