Онези, които често обичат да създават „горещи новини“ по време на своите конференции, сега станаха също новина – само 17 месеца след основаването бившият водещ журналист на Wall Street Journal Уолт (Уолтър) Мосбърг и съоснователката Кара Суишър продават своя портал за технологични новини Re/code.
Купувачът е зараждащата се медийна империя Vox Media, както съобщи самият Re/code във вторник по време на конференцията си Code в Калифорния. Vox Media оперира между другото популярния технологичен сайт The Verge, новата звезда сред технологичните портали в САЩ.
Детайли по сделката не бяха оповестени. Съобщава се само, че сделката е осъществена само с акции, така че не става дума за продажба в кеш. Обект на трансакцията е също и поредицата конференции "Code“.
В т. нар. „обръщение към читателите ни“ Мосбърг и Суишър също споделят за продажбата и подчертават, че ще продължат да работят „редакционно независимо и смислено“.
В интервю за CNN Money директорът на Vox Media Джим Банкоф нарече „Recode“ „закръгляне и оформяне на портфейла ни“ и индиректно призна, че слабост в ръста на сайта е причина за продажбата. „Подобно на много старт-ъпи идва момент, в който трябва да се вземе решение дали да се инвестира в ръст, или да се сътрудничи с някой, който вече е голям“, заяви той. Суишър поясни от своя страна пред New York Times, че „всеки е по-голям от Re/code“ и „не е тайна, че на малките рибки им е по-трудно в океана“.
За разлика от The Verge, сайтът Re/code е насочен не към широката публика, а към бизнес читатели и хора, които вземат решения. Това разделение ще бъде запазено, уверяват новите собственици. Re/code можел да спечели от маркетинга, дистрибуцията и други области на компанията майка.
През септември 2013 г. Суишър и Мосбърг обявиха, че се разделят с Newscorp., където изградиха и стартираха влиятелния технологичен блог AllThingsD. Мосбърг, чиято седмична колонка „Personal Technology” в Wall Street Journal стана особено популярна, обяви през септември 2013 г., че в края на годината смята да напусне вестника. Със своите продуктови тестове в Wall Street Journal и личното си познанство с основателя на Apple Стив Джобс Мосбърг се счита за топ журналист на американската технологична сцена. Неговата поредица конференции All things D под управлението на Dow Jones & Company имаше приходи от десетки милиони долари на година.
Стратегически медиен партньор на двамата стана тв каналът NBC. Очевидно обаче растежът не е дошъл толкова бързо, колкото са се надявали двамата, и сега Re/code потърси закрила от по-силен партньор.
Re/code обаче не е първият популярен медиен сайт в претъпкания сектор на технологиите и технологичните конференции в Силициевата долина, който бе принуден да се предаде. Реномираната онлайн медия GigaOM на бившия журналист Ом Малик обяви несъстоятелност. А Techcrunch, известен с конференциите си Techcrunch Disrupt, бе продаден на AOL и след приключването на придобиването от Verizon отново бе обявен за продажба. Към AOL принадлежи и Engadget, който е директен конкурент на The Verge.
В Силициевата долина важи неписаното правило, че сайтовете по принцип не са печеливши сами по себе си, или са на много ниска печалба. Те обаче служат за изграждане на марки. Доходоносният бизнес с конференции и платени изследвания за частни проекти може да донесе по-високи приходи. Но с бума на Силициевата долина се повиши и броят на самите конференции, а това засили битката за плащащи клиенти.