Гъвкаво ограничение за рекламно време, на което имат право БНТ и БНР, предлага Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която се е самосезирала след сигнал на Българската асоциация на рекламодателите. Освен това КЗК предлага това ограничение да е обвързано с държавната субсидия, която двете медии получават.
Комисията е на мнение, че позволеното рекламно време на БНТ и БНР трябва да бъде ограничено спрямо рекламното време на търговските доставчици на медийни услуги. По този начин ще бъде избегнато свръхкомпенсирането на обществените медии, което може да наруши принципа на конкурентната неутралност и забранената държавна помощ.
От друга страна комисията препоръчва периодично преразглеждане на въведените ограничения на рекламното време на БНР и БНТ, за да има гъвкавост по отношение на периоди, в които се установява недофинансиране чрез държавната субсидия.
КЗК предлага и да се промени законът и да се предвид механизъм "за обективен контрол по отношение размера на необходимото финансиране, съотношението между субсидията и допустимо за съответния период рекламно време за обществените медии". Комисията препоръчва и ефективното разходване на държавната субсидия за изпълнение на обществените медии, като контролът трябва да се извършва не от БНР и БНТ, а от компетентен държавен орган.