fallback

КЗК предлага рекламите в БНТ и БНР да зависят от субсидията им

Комисията търси решение на проблема с недостатъчното финансиране на обществените медии

15:37 | 27.03.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Гъвкаво ограничение за рекламно време, на което имат право БНТ и БНР, предлага Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която се е самосезирала след сигнал на Българската асоциация на рекламодателите. Освен това КЗК предлага това ограничение да е обвързано с държавната субсидия, която двете медии получават. 

Комисията е на мнение, че позволеното рекламно време на БНТ и БНР трябва да бъде ограничено спрямо рекламното време на търговските доставчици на медийни услуги. По този начин ще бъде избегнато свръхкомпенсирането на обществените медии, което може да наруши принципа на конкурентната неутралност и забранената държавна помощ.

В момента според Закона за радиото и телевизията БНТ има право на не повече от 15 минути реклама за денонощието и 4 минути на час, а БНР – по 6 минути на час. БНТ може да използва до една трета от общия обем на рекламното си време за денонощието в часовия пояс от 19.00 до 22.00 часа - в т.нар. прайм тайм.

От друга страна комисията препоръчва периодично преразглеждане на въведените ограничения на рекламното време на БНР и БНТ, за да има гъвкавост по отношение на периоди, в които се установява недофинансиране чрез държавната субсидия.

КЗК предлага и да се промени законът и да се предвид механизъм "за обективен контрол по отношение размера на необходимото финансиране, съотношението между субсидията и допустимо за съответния период рекламно време за обществените медии". Комисията препоръчва и ефективното разходване на държавната субсидия за изпълнение на обществените медии, като контролът трябва да се извършва не от БНР и БНТ, а от компетентен държавен орган. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:36 | 12.09.22 г.
fallback