Въпреки че се увеличава времето, което потребителите прекарват онлайн, използвайки различни устройства, 57 на сто от българите гледат телевизия повече от три часа дневно. Това показва ново проучване, наречено “Бъдещето на телевизионната реклама”, на Discovery Networks и Future Foundation. То обхваща 3000 телевизионни зрители от 10 пазара в региона на Централна и Източна Европа, Близкия Изток и Африка (СЕЕМЕА). Анкетираните са от България, Чехия, Унгария, Полша, Румъния, Русия, Южна Африка, Турция, Украйна и ЮАР.
„В света на модерните технологии телевизията остава силно доминираща част от медийния микс. Технологичните постижения оказаха влияние на това как използваме медиите - засили се значението на това кой точно канал избират зрителите. Те имат нужда да се обърнат към доверен съветник, които е създал програма, на която те могат да се доверят и която е достатъчно разнообразна”, коментира Дорота Зурковска-Бътнър, вицепрезидент „Развитие на рекламните продажби за Discovery Networks CEEMEA.
По думите ѝ зрителите са отворени към нови рекламни формати, като осмислят това, което виждат и са готови да откликнат на ангажиращи и контекстуално позиционирани рекламни послания.
Проучването показва още, че високите технологии, телевизионните услуги по поискване и възможността за по-голям контрол над излъчваното съдържание отразяват начина, по който се гледа телевизията. През тази година зрителите показват пълно разбиране за връзката между рекламата, достъпността и качественото съдържание.
България се нарежда на второ място в региона - 52% от зрителите искат рекламите да бъдат по-дълги, но да се излъчват през по-големи интервали от време. Първата позиция заемат унгарците, като 57% от тях търсят баланса между продължителността и честотата на рекламите.
40 на сто от анкетираните българи помнят между две и пет марки, чиито реклами са видяли в рамките на денонощие.
Доверието в телевизионните канали остава изключително важно. 72 на сто от българите са съгласни, че без реклами качеството на телевизионното съдържание ще се понижи. 78% пък твърдят, че когато гледат телевизия, каналът е индикатор за качеството на програмата. 52% от анкетираните зрители в България са съгласни, че рекламата има по-голямо влияние над тях, когато е излъчвана по канал, на който се доверяват.
Проучването сочи, че почти една трета от зрителите в СЕЕМЕА са по-склонни да си поръчат продукт, който спонсорира програма. В България програмното спонсориране е прието от 77% от респондентите, докато 54% не го намират за смущаващо.
Аудиторията от СЕЕМЕА е позитивно настроена към технологичния напредък, благодарение на който има достъп до телевизионното програмиране и предпочитаното от нея рекламно съдържание.
Резултатите показват, че високотехнологичният начин на живот е повлиял на над 50% от анкетираните, които продължават своята “връзка” с даден бранд чрез телефон или таблет след приключването на телевизионната реклама. Благодарение на това аудиторията става по-ангажирана с марките. Освен това повече от половината респонденти проявяват интерес към персонализирана реклама. В момента тя се превръща в доста по-значима и ангажираща, макар че в различните региони резултатите варират.
По отношение на тази нагласа България е водеща в списъка. Над 70 на сто са съгласни с това твърдение, докато в Русия този показател пада под 40%.