Discovery Communications и гигантът в производството на играчки Hasbro прекратяват своето партньорство в Hub, кабелна мрежа, която се надяваше да се превърне в лидер в детската телевизия, но направи съвсем малък напредък срещу вече утвърдени конкуренти като Nickelodeon и Disney Channel.
Съгласно условията на новата сделка Disney ще поеме контролния пакет в Hub и ще препозиционира канала като семейна мрежа, насочена към родители и деца, твърдят източници, запознати с преговорите. Hasbro ще запази голям дял в услугата и ще отговаря за шест часа от програмата през деня – от 9 до 15 ч.
Промяната ще бъде извършена най-рано през четвъртото тримесечие, а Hub вероятно ще бъде преименувана на Discovery Family, пише Wall Street Journal.
Мрежата е създадена през 2010 г., след като Hasbro плати 300 млн. долара за половината от нея и похарчи още 200 млн. долара за изграждането на своето Hasbro Studios, където се снима голяма част от програмата. Hub бе препозиционирана като инструмент, който да помага за продажбите на някои от ключовите продукти на Hasbro, включително G. I Joe, Transformers и My Little Pony, но така и не успява да надвие конкуренти като Nickelodeon на Viacom и Disney Channel на Walt Disney.
Nickelodeon и Disney Channel имат средно по над един милион зрители на ден, докато Hub има едва 100 000, сочат данни на Nielsen. По данни на самите компании Hub има 72 млн. абоната към края на 2013 г., спрямо 99 млн. за Nickelodeon и Disney Channel. Каналът е изправен пред няколко ключови предизвикателства, а основното е, че децата се преориентират към онлайн услугите.
Главният финансов директор на Discovery Андрю Уорън признава, че на пазара на детска телевизия конкуренцията е жестока. От пускането на Hub компании, предлагащи стрийминг услуги, като Netflix и Amazon, се намесват агресивно в сегмента.
Според Уорън тези промени са наложили промяната в програмната стратегия на Hub и насочването ѝ към цялото семейство.
„Има все по-малко и малко канали, които децата и родителите могат да гледат заедно. Нашата цел и тази на нашата програма е да продължим през деня да мислим за децата, а вечер – за семейството“, коментира той.
Уорън твърди, че има „бели полета“ в медийното пространство, когато става дума за тази целева аудитория, допълвайки, че ABC Family на Disney е „прекрасен канал, но е само за тийнейджъри“.
Същевременно Hub е източник на напрежение между Discovery и Hasbro. Мениджърите на Hub често имат неразбирателства с Hasbro относно стратегията за програмиране. От своя страна Hasbro разглежда партньорството с Discovery като начин да тласне нагоре продажбите си на играчки.
"Discovery и Hasbro се радват на успешно партньорство“ и „ние очакваме с нетърпение да продължим да работим заедно, за да предоставим успешна програма за деца и семейства“, посочва говорителят на Hasbro. Производителят на играчки едва наскоро започна да генерира малка печалба от начинанието. В края на миналата година делът на Hasbro в Hub беше оценен на 321 млн. долара.
Hub е ръководена от Маргарет Лоуш, ветеран в телевизията за деца, която през юни обяви, че планира да се оттегли от поста. Начело на новия канал ще стои Хенри Шлайф, който ръководи част от най-новите и най-бързо развиващи се канали на Discovery, включително Investigation Discovery, Destination America, American Heroes Channel и Discovery Life.
Ребрандирането на Hub е пример за усилията на Discovery да преразгледа случващото се с недостатъчно ефективните канали. Преди време тя превърна Discovery Health в OWN: the Oprah Winfrey Network, HD Theater във Velocity, а Planet Green - в Destination America.