Известният американски вестник New York Times обмисля да пусне по-кратко и по-евтино печатно издание, опитвайки се да намери баланса между съдържанието, което читателите искат, и това, за което са готови да плащат.
Компанията разкри новата посока, в която се развива, с пускането на новите абонаментни приложения NYT Now и NYT Opinion. Те представляват нов опит на медията да си набави свежи приходи, пише Mashable.
В последния си финансов отчет издателят подчерта, че вестникът продължава да се бори с намаляващите рекламни приходи и със стагниращите равнища на абонаментите.
Идеята за новото печатно предложение бе разкрита първо от Capital New York, която посочва, че абонаментът за новото предложение ще е наполовина по-евтин от сегашния и ще включва „безплатен дигитален достъп“ до съдържание. Говорителят на Times отказва да коментира посоченото от Capital.
Ходът ще помогне на компанията да спести и част от разходите си за печат. Новината за плановете стана ясна след изтичането на материал за иновациите на Times, който поставя под въпрос бъдещето на вестника.
Според Capital новото издание "ще е значително по-кратко от настоящото и ще предлага селекция от най-доброто съдържание от деня на половин цена".
По-краткият вариант е напълно в духа на идеята за новите мобилни приложения, които компанията пусна. Те са насочени към хората, които не са готови да плащат по 15 долара за месечен достъп до съдържанието в уебсайта. NYT Now например предлага много по-евтин достъп до поток от подбрани новини само срещу 8 долара месечно.