fallback

NBC ще продаде 11 000 реклами за двете седмици на Олимпиадата

От канала очакват да спечелят от реклами около 1 млрд. долара

11:48 | 11.02.14 г.
Автор - снимка
Редактор

Рекламите по време на Супер купата на САЩ по американски футбол са известни с това, че са супер скъпи, агресивни, грабващи вниманието и прекомерно анализирани. Те се славят също с високото си качество, заинтригуващи сюжети и знаменитостите, които участват в тях. Събитието ограничава ефирното време, което може да бъде купено, което увеличава средните цени на рекламите и принуждава всяка марка да направи всичко възможно, за да създаде хит, който в повечето случаи бързо се забравя от зрителите, пише Businessweek.

При разходите за реклама по време на Олимпиадата нещата стоят по точно обратния начин. Докато по време на Супер купата тази година средната цена на реклама е била около 4 млн. долара, за Олимпиадата цените са много по-ниски - около 100 000 долара за рекламен спот, показва ново изследване на Kantar Media. Периодът от две седмици, през който ще продължат игрите, позволява към покупко-продажбата на реклами да се подходи като към масовия пазар.

За разлика от Супер купата, където има ограничено количество скъпи клипове, по време на Олимпиадата мрежите на NBC ще излъжат около 11 000 реклами. Ще има събития, продължаващи стотици часове, които ще бъдат излъчвани по множество канали. От NBC очакват да спечелят от реклами около 1 млрд. долара, като разходите им за права за излъчване са около 775 млн. долара (и още 100 млн. долара за продукция).

NBC печели от увеличаването на броя на часове на излъчване - нещо, което каналите, излъчващи Супер купата, не могат да направят. Тази година в Сочи NBC ще излъчи 539 часа по телевизията и още 1000 часа в интернет.

По-голямата част от олимпийските излъчвания на NBC всъщност ще вървят по кабелните мрежи (USA, MSNBC, CNBC). Те са от ключово значение за растежа на компанията.

Така Олимпиадата осигурява почти безкрайно количество възможно ефирно време. Аудиторията може да бъде фрагментирана в рамките на една мрежа, кабелните ѝ поделения и онлайн каналите ѝ - а парите ще продължават да се трупат.

Въпреки че по-голямата част от общите часове на излъчване ще са в интернет, около 90% от гледаемостта и 90% от приходите ще дойдат от телевизията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:49 | 06.09.22 г.
fallback