На фона на продължаващите спекулациите около едно наистина грандиозно придобиване в американската медийна индустрия внезапно прожекторите се насочват и към Германия. Според вътрешни източници се очаква Axel Springer AG скоро да покаже публично интерес към престижното американското списание Forbes. Очаква се, че котираната на борсата във Франкфурт компания ще подаде оферта за втория кръг на наддаване още през януари, предава Ройтерс.
Шансовете световноизвестната марка да остане в американски ръце очевидно са малки: сред останалите кандидати са китайският конгломерат Fosun International и индийският конгломерат Global Spice със седалище в Сингапур. По-рано се твърдеше, че собствениците на Forbes искат да получат от продажбата между 400 и 500 милиона долара.
Като цяло в надпреварата за списанието, което на широката публика е известно и със своите годишни класации на най- богатите и глобалните корпоративни гиганти, все още са половин дузина кандидати. Сред другите желаещи са Oxley Group от Сингапур и китайската G2 Whale Capital Group. Най-малко един кандидат е от САЩ, казват запознати. При това става дума за инвестиционна група начело с медийния мениджър Джак Лашевър, който досега ръководи бизнеса с конференциите на Forbes.
Към Forbes Media наред с други неща спадат подразделението за списанието, сайтът Forbes.com („Информация за световните бизнес лидери“) и събитийното подразделение за срещи и конференции. Като се има предвид спадът в рекламите в печатните медии, през миналата година Forbes се опита да компенсира това чрез ръст на продажбите в други сфери на бизнеса. Компанията например се опитва да разшири собственото си онлайн присъствие с материали на независими автори от блог сегмента. В допълнение бяха насочени все повече инвестиции и към конферентния бизнес.
Наблюдателите изтъкват, че мнозина от заинтересованите имат връзки с медийния бранш или в миналото вече са си сътрудничели с Forbes под една или друга форма. Германският медиен концерн Axel Springer, издател на вестниците Welt и Bild, едва през миналата година стартира значителна промяна в стратегията си.
Листнатата на Mdax компания със седалище в Берлин иска в бъдеще да се насочи по-силно към дигиталния бизнес. През миналото лято компанията се раздели с цял куп традиционни печатни заглавия, като ги продаде на Funke. В същото време Springer въведе в своите онлайн предложения нови такси и методи за плащане. С едно евентуално придобиване на Forbes Springer може да разшири допълнително своя цифров бизнес, допълват анализатори.