fallback

Китайски предприемач иска да купи New York Times?

Според Чън Гуанбяо традицията и стилът на изданието затрудняват обективното отразяване на Китай

11:21 | 06.01.14 г.
Автор - снимка
Редактор

Китайският предприемач Чън Гуанбяо има сериозни намерения да купи The New York Times и да работи за „възстановяване на доверието и влиянието и реформиране на покритието на изданието в Китай“, съобщава китайското издание Global Times.

Чън, който е в списъка с 400-те най-богати китайци, е известен с благотворителната си дейност. „Имам най-сериозни намерения да купя The New York Times, моля не приемайте това като шега“, пише той в статия за Global Times. “Традицията и стилът на New York Times затрудняват обективното отразяване на Китай“, допълва той.

„Ако успея да го купя, тонът му вероятно ще се преобърне. Затова и участвах в преговори, свързани с придобиването, с няколко инвеститори“, посочва още Чън.

Той припомня, че New York Times публикува серия от репортажи за Китай, някои от които спечелиха и награди. През 2012 г. изданието публикува и разследване за богатството на семейството на премиера Уън Дзябао, което получи Пулицър. Оттогава достъпът до сайта на изданието е блокиран в Китай, а някои от репортерите на медията имат сериозни проблеми да получат визи за пребиваване в страната.

Китайските държавни медии и представители на властите често интерпретират външните критики към управляващата Комунистическа партия като атака към страната. Чън Гуанбяо посочва, че ако успее да купи изданието, ще проведе „някои необходими реформи, чиято единствена цел е да направи репортажите по-автентични и обективни, и така да възстанови доверието и влиянието на изданието“.

Още миналия понеделник Чън съобщи, че заминава за САЩ, „за да обсъди придобиването на вестника“. Тогава много хора приеха изказването му като поредния му опит да привлече внимание върху себе си.

Няколко дни по-късно обаче Чън е бил забелязан на летище John F. Kennedy. Говорител на изданието обаче посочва, че няма информация за водени преговори с Чън.

Състоянието на китайския предприемач се изчислява на 5 млрд. юана (825 млн. долара). Той е известен и с ексцентричните си акции, с които успява да спечели медийното внимание.

Чън обяснява, че още през 2012 г., когато за първи път е рекламирал в New York Times, му е хрумнала идеята да купи изданието. „Разбрах, че американците знаят много малко за цивилизования и открит Китай, който преминава през безпрецедентна трансформация и развитие“, посочва бизнесменът и допълва, че „няма нещо, което да не може да бъде купено“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:22 | 30.08.22 г.
fallback