„Все повече хора се срещат в интерент, а това е огромна възможност за компаниите да покажат продукцията си. Неприемливо е по време на криза да се реже бюджета за реклама. Тя не е лукс, лукс е твоите продукти да ги няма по витрините в магазините“, каза в ефира на Bulgaria On Air доц. д-р Росен Стоянов, декан на Магистърски факултет в Нов български университет.
Според Георги Христулев, управител на маркетингова и рекламна агенция Web Direct, по време на криза би трябвало дори бюджетите да се увеличат. „Само продажбите носят приходи. Ако спреш рекламата, намаляват постъпленията от продажби. По-ефективно и гъвкаво би било да се редуцира цената на продукта, но не и да се пести от популяризирането му“, твърди той.
„Необходимо е да си ефективен на пазара всеки ден, за да можеш да се задържиш. Сайтовете за колективно пазаруване влияят зле на пазара. Хубаво е, че подобен тип пазаруване вече не е толкова актуално. Сега хората търсят качество на разумна цена, а не просто евтина стока“, обясни Христулев.
По думите му хартиените издания все повече излизат от таргет групата за реклами, но пък онези списания и вестници, които вече са изградили читателската си мрежа, задържат позициите си, дори ги подобряват. Виртуалната реклама обаче заема първите позиции, посочват експертите.
Донякъде това се дължи на трите канала, по които може да бъде привлечено вниманието на потребителите – имейли, скайп и всякакви чатове; социалните мрежи; търсачките като Google. Телевизиите също стават все по-интерактивни, посочи Христулев.
Според него така нареченият спам е нещо нормално. „В общи линии той почти не съществува, тъй като е необходимо изрично съгласие от страна на физическите лица да получават рекламни материали по електронната поща. Това е регулирано и в Закона за електронните съобщения“, обясни Христулев.