fallback

Ще дойде ли ред за продажба и на Los Angeles Times?

Според анализатори проблемът е, че компанията собственик се опитва да продаде наведнъж всички свои издания

13:05 | 08.08.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Последните дни бяха истинска вихрушка за вестникарската индустрия в САЩ, след като The Washington Post и The Boston Globe смениха собствениците си, пише CNN Money. Дали подобна участ няма да сподели и Los Angeles Times? Продажбата на Post бе шок за мнозина от медийния бранш. Вестникът, който дълги години се управляваше от семейство Греъм, бе продаден заедно с още няколко по-малки издания на основателя на Amazon.com Джеф Безос за 250 млн. долара. В същото време се знае, че Los Angeles Times отдавна се предлага за продажба, но тя така и не се случва. Вестникът е част от група издания на Tribune Company, която държи още седем ежедневника, сред които The Chicago Tribune, The Baltimore Sun и The Orlando Sentinel. Tribune Company излезе от процедура по фалит през декември и оттогава разглежда възможността да продаде вестникарския си бизнес. Фирмата държи и над 40 местни телевизионни канала и няколко сайтове за дигитална реклама и възнамерява в бъдеще да се съсредоточи върху тези си дейности. До момента обаче за вестниците ѝ така и не е намерен правилният купувач. Засега процесът изглежда е замразен, след като миналия месец Tribune обяви плановете си да отдели издателския си бизнес в отделна фирма - процес, който вероятно ще отнеме около година. Подобен ход предприеха и Time Warner и News Corp. По-рано тази година Time Warner обяви, че отделя поделението си за списания Time Inc. News Corp. пък през юни приключи свой собствен процес на отделяне на печатните си активи, включително Wall Street Journal и The New York Post от телевизионния конгломерат 21st Century Fox. Напоследък в медиите се въртят няколко варианта за евентуалните кандидат-купувачи на вестниците на Tribune, включително News Corp. на Рупърт Мърдок, милиардерите Чарлз и Дейвид Кох и група инвеститори от Южна Калифорния, включително бизнес магнатите Ели Броуд и Рон Бъркъл. Според анализаторът Craig Huber от Huber Research Partners на Tribune е трудно да продаде вестниците си отчасти, защото компанията се опитва да пласира всички наведнъж, вместо да позволи на купувачите да изберат активите, които предпочитат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:37 | 11.09.22 г.
fallback