Едва една година след като медийната компания InterActiveCorp (IAC) придоби Newsweek на символичната цена от 1 долар, вече само онлайн достъпната услуга отново е обявена за продажба, предава politico.com. Още през миналия месец директорът на IAC Бари Дилър обяви, че сделката е била грешка.
Някога едно от най-важните новинарски списания в САЩ, сега Newsweek изглежда се разпада парче по парче. През последните години изданието вдигаше шумотевица покрай себе си единствено чрез новините за препродажбите си. Това очевидно се случва и сега, след като онлайн списанието отново е обявено за продажба.
Ето и през какви перипетии премина Newsweek дотук. През 2010 г. Washington Post продаде бившия премиум продукт на символичната цена от един долар на семейството Харман, в чиито ръце списанието остана две години. През лятото на миналата година Бари Дилър реши компанията му да вземе мажоритарния дял в Newsweek, да прекрати издаването на печатния продукт и да слее онлайн версията с The Daily Beast.
Списанието бе обединено с Daily Beast в компанията Newsweek Daily Beast Company. Там то успя да разшири аудиторията си благодарение на нарастващата популярност на електронни четци като Kindle на Amazon, iPad на Apple, и Nook на веригата от книжарници Barnes & Noble Inc Nook, припомня Ройтерс.
И през миналия месец дойде горчивото признание: „Бих желал никога да не бях купувал Newsweek, това беше една голяма грешка“, обяви Дилър пред Bloomberg. И поясни, че има съвсем ниски очаквания към дигиталния формат на изданието.