fallback

В САЩ слагат края на "есенната" телевизия

Големите канали може би ще преместят програмните си акценти за зимата или лятото

10:23 | 28.05.13 г.
Автор - снимка
Редактор

От 13-и до 15-и май петте водещи телевизионни мрежи в САЩ - ABC, NBC, CBS, Fox и Univision, се събраха в Ню Йорк, за да обявят официалната си есенна програма, съобщи BusinessWeek. Освен всичко останало, те намекнаха, че ще преместят акцентите в програмите си през зимата. Или пък лятото.

По-рано телевизиите пускаха новите си предавания два пъти годишно - един голям дебют през есента, както и още един за свежест и съживяване през пролетта. На фона на изобилието от кабелни канали и изненадващия успех на "Downtown Abbey"по PBS и "The Bible" по History Channel, те бяха принудени да прибегнат към по-неясни програмни модели, коментира Джими Кимъл по време на презентацията на ABC. 

Кевин Райли от Fox описа ситуацията като заяви, че конкуренцията се е променила коренно. През тази година "мрежите наистина ще се опитат да счупят ограниченията на традиционния сезон на излъчвания".

Това не е нов подход, но по-рано той бе използван основно от по-слаби играчи. Сега дори и големите го правят. "AMC пусна премиерата на "The Walking Dead" през февруари - средата на сезона, като го направи в същата вечер, в която се излъчваха Грамитата", обясни Брад Адгейт от Horizon Media - компания, изучаваща развлекателния бизнес. Шоуто за зомбита привлече впечатляващите 12,3 млн. зрители - едва по-малко от половината от аудиторията на наградите Грами.

В миналото навиците на американските телевизионни зрители се определяха от големите мрежи, че заради DVR-ите и стрийминг програмите като Netflix и Hulu, сега те са в позиция на догонване. Освен че разменят сезоните, телевизиите се насочват и към по-висококачетствени, дългоформатни програмни схеми, които имат сериозна онлайн аудитория.

Няма обаче ясна система за измерване, която би могла да помогне на рекламодателите да разберат къде да харчат парите си. (Все пак, те продължават да харчат: през 2012 г. телевизионната реклама е нараснала със 7%, според Nielsen).

Въпреки цялата тази несигурност една мрежа остава спокойна: ESPN. "Няма друг жанр, представящ се по-добре от спорта на този фрагментиран и претрупан пазар", коментира Ед Ерхард от ESPN. "Всички продължават да гледат спорт на живо". Разбира се, с  разпространението на таблетите и мобилните устройства, въпросът за ESPN вече няма да е кога ще се включат хората, а къде и как гледат, пише още BusinessWeek. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:42 | 30.08.22 г.
fallback