Американският софтуерен концерн Microsoft обяви, че е сключил споразумение с Ericsson за продажбата на своята IPTV (Internet Protocol TeleVision - телевизия през интернет протокол) платформа Mediaroom, която се използва от много оператори в целия свят.
Шведската компания ще продължи да я развива, а Microsoft ще се фокусира върху своята тв стратегия, разчитаща на конзолата Xbox, предава ZDNet.
Според съвместното прессъобщение на двете компании сделката по придобиването се очаква да приключи през второто тримесечие на 2013 г., като тя подлежи на обичайните условия на антитръстовите органи. Компаниите отказаха да коментират покупната цена.
Mediaroom е със седалище в Маунтин Вю, Калифорния. За нея работят над 400 служители. Сделката укрепва позицията на Ericsson като водещ доставчик на IPTV с пазарен дял от над 25 процента. Microsoft е активен в областта на IPTV в продължение на повече от десетилетие. През 1994 г. концернът стартира първоначалната си IPTV услуга при поискване, с кодово име Tiger. Той има партньорства с няколко производители на оригинално оборудване в световен мащаб, за да предлага своите Mediaroom услуги. Според информация от Microsoft в момента концернът е най-големият в света IPTV доставчик с монтирани 22 млн. сеттоп устройства.
В интервю за американското списание Fortune от 2006 г. главният изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър заяви, че един евентуален успех в областта на интернет телевизията може да вдигне във въздуха цените на акциите на Microsoft. Преди няколко години Microsoft се опита да се слее Xbox Live услугите си със своята IPTV платформа. Проектът с кодово име Orapa стартира през лятото на 2011 г., което трябваше да позволи на операторите да предложат навреме за коледните празници Mediaroom на своите клиенти. Впоследствие екип на Microsoft разработи Mediaroom за Windows Phone, Silverlight и компоненти на Windows Media Center.
Но с продажбата на Mediaroom сега Microsoft премества фокуса си към платформата си Xbox, която иска да развие като конкурент на сет-топ боксовете и да я превърне в оператор на съдържание по поискване. Следващото поколение на конзолата носи кодовото име “Durango” и се очаква на пазара преди Коледните празници. Според медийни публикации официалното представяне ще е на 21-и май.