Американският вестник Washington Post планира да започне да събира такси за част от съдържанието си, публикувано онлайн, от лятото на тази година, съобщи Ройтерс. Това е поредното голямо име сред американските медии, което иска да се добере до портфейла на потребителите, осребрявайки достъпните чрез интернет свои материали, подчертават от агенцията.
Читателите на вестника в световната мрежа ще трябва да плащат абонамент след прочитането на първите 20 статии месечно, които остават безплатни. Абонатите на печатното издание на вестника обаче ще имат свободен достъп до цялото онлайн съдържание на Washington Post.
От вестника не разкриват никакви подробности за предстоящото ценообразуване.
Вестниците предприеха таксуване на своето онлайн съдържание, след като се изправиха пред сериозно предизвикателство заради прехвърлянето на рекламодателите – някога основен източник на приходи – към други типове средства за масова информация.
Приходите от реклама в печатните издания се понижават за шеста поредна година през 2012 г., като спадът бе със 7,3%, се посочва в "Състоянието на информационните медии" - годишен доклад, публикуван вчера от Pew Research Center's Project for Excellence in Journalism.
Освен пресъхването на приходите от реклама част от останалите данни са направо стряскащи – на всеки долар, спечелен за реклама в дигиталните медии, се губят 16 долара за печатните издания, се посочва в доклада.
В случая с Washington Post рекламата за печатното издание е намаляла през 2012 г. с 14% до 228,2 млн. долара. Приходите от реклама в онлайн изданията, които включват и списанието Slate, са нараснали с 5% до 110,6 млн. долара.
Приблизително 32% от всички американски ежедневници налагат такси за част от достъпа до своето онлайн съдържание, се отбелязва още в документа на Pew Research Center's Project for Excellence in Journalism.
Американският всекидневник New York Times, който въведе модела с плащане за съдържание в интернет, вероятно е най-внимателно наблюдаваното издание в страната. Абонатите на New York Times, които плащат за съдържание, достигнаха 640 000 в края на четвъртото тримесечие на 2012 г., като през същата година приходите от разпространение за пръв път надхвърлиха тези от реклама.