Instagram ще формира над половината от рекламните приходи на Meta Platforms в Съединените щати през следващата година, тъй като социалната мрежа подобрява монетизацията на своите продукти, твърди компанията за пазарни проучвания Emarketer, цитирана от Ройтерс.
Видеата Reels на Instagram се конкурират с тези в TikTok на ByteDance и с YouTube Shorts, докато потребителите намират кратките видеоклипове за по-ангажиращи. Това кара рекламодателите да се насочват все повече към този формат, във време, в което Meta иска да увеличи приходите си от продукта, като позиционира повече реклами.
„Сега Instagram е платформа предимно за видеа, а потребителите прекарват близо две трети от времето си в Instagram в гледането на видеа“, коментира Джасмин Енберг, главен анализатор в Emarketer.
„Ако забраната на TikTok бъде наложена през 2025 г., Instagram може да обхване над една пета от пренасочените от TikTok рекламни бюджети в САЩ“, допълва Енберг.
През 2024 г. рекламните приходи на Instagram дойдоха основно от функциите ѝ Feed и Stories, които допринесоха съответно за 53,7% и 24,6% от средствата.
Въпреки това, докато приходите от Reels растат, комбинираният дял на приходите от Instagram Explore, Reels и потенциално от Threads се очаква да нарасне до 9,6% през 2025 г.