Въпреки широко разпространените притеснения, че генеративният изкуствен интелект (AI) може да се намеси в ключови избори по света тази година, технологията има ограничено въздействие върху приложенията на Meta Platforms, каза технологичната компания във вторник, цитирана от Ройтерс.
Координираните мрежи от акаунти, които се стремят да разпространяват пропаганда или фалшиво съдържание, до голяма степен не са успели да изградят значителна аудитория във Facebook и Instagram или да използват ефективно AI, коментира президентът на Meta по глобалните въпроси Ник Клег по време на брифинг. Обемът на генерираната от AI дезинформация е бил малък и Meta е успяла бързо да отбележи или премахне съдържанието, допълва той.
Тази моментна снимка от Meta идва в момент, в който експерти по дезинформация казват, че досега AI съдържанието не е успяло значително да повлияе на общественото мнение, тъй като забележителни дълбоко фалшифицирани видеа и звуци, включително гласа на президента Джо Байдън, бързо са разкрити за неистински.
Координираните мрежи от акаунти, които се опитват да разпространяват фалшиво съдържание, все повече пренасочват дейността си към други социални мрежи и чат приложения с по-малко защити или управляват свои собствени уебсайтове, за да останат онлайн, казва Клег.
Въпреки че Meta казва, че е успяла да се справи с около 20 тайни операции за влияние в своята платформа тази година, компанията не заложи на по-строгото модериране на съдържанието, което приложи при предходните президентски избори в САЩ през 2020 г.
Компанията се е вслушва в обратната връзка от потребителите, които са се оплакали, че съдържанието им е несправедливо премахнато, а Meta се стреми да защити свободното изразяване и да бъде по-прецизна в прилагането на своите правила, коментира Клег.
„Чувстваме, че вероятно сме прекалили малко“, коментира той. „Въпреки че наистина се фокусирахме върху ограничаване разпространението на лошо съдържание, мисля, че също така искаме да удвоим усилията си, за да подобрим прецизността и точността, с които действаме що се касае до нашите правила“.
Ходът е и в отговор на някои републиканци, които поставиха въпроси относно това, което определят като цензура на определени гледни точки в социалните мрежи.
В писмо от август, изпратено до съдебната комисия към Камарата на представителите на САЩ главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг коментира, че съжалява за някои свалени публикации – ходове, направени от компанията в отговор на натиска от администрацията на Байдън.