fallback

Instagram ще позволява нулиране на препоръките на съдържание

Скоро функцията ще бъде пусната по света

10:07 | 20.11.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Instagram на Meta Platforms ще позволи на някои потребители да нулират своите препоръки за съдържание, като по същество ще рестартира алгоритъма, който определя какви типове публикации и видеоклипове се виждат в списъка с новини, пише Bloomberg.

Промяната, която все още е само тестова, но скоро ще бъде въведена в световен мащаб, има за цел да даде на хората повече контрол, ако открият, че съдържанието в техния фийд в Instagram вече не отговаря на интересите им. По-рано тази година Instagram обяви нови контроли на поверителността, които позволяват на тийнейджърите да избират темите, които искат да виждат по-редовно, като книги, пътувания, готвене или спорт. Instagram вече позволява на хората да споделят дали се интересуват от видеоклипове, които са им препоръчани, и взема предвид други сигнали, например дали даден човек споделя или харесва публикация, на базата на което решава какво да показва.

Нулирането на алгоритъма за препоръки също така ще даде възможност на потребителите да прегледат акаунтите, които следват, в случай че желаят да премахнат някои хора. „Искаме да сме сигурни, че всеки в Instagram, особено тийнейджърите, имат безопасни, положителни, подходящи за възрастта си преживявания и емоции, че времето, което прекарват в Instagram, е ценно“, написа в блога си Meta. „Искаме да дадем на тийнейджърите нови начини да оформят изживяването си в Instagram, така че то да може да продължи да отразява техните вълнения и интереси, докато се развиват“.

Meta препоръчва повече съдържание, свързано с развлечения в Instagram, отдръпвайки се от новините и политиката, тъй като се стреми да увеличи времето, което младите хора прекарват в нейните приложения и избягва публикации, които биха могли да предизвикат конфронтации. Компанията също така препоръчва повече съдържание от непознати или хора, които потребителите все още не следват, тъй като се опитва да се конкурира с TikTok, която е собственост на китайската ByteDance.

Алгоритъмът на TikTok, на който се приписва бързият възход на приложението, е известен със способността си да помага на хората да създават „вирусно“ съдържание, като препоръчва техните видеа на хора по света, които ползват TikTok, много от които са тийнейджъри, прекарващи часове всеки ден в гледане на видео съдържание.

Миналата година TikTok също въведе функция, която позволява на потребителите да нулират своите видео емисии, заедно с актуализация, която показва на тийнейджърите по-малко потенциално вредно съдържание, като видеа, свързани с тъга, екстремни диети и сексуални теми.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:08 | 20.11.24 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още