Pinterest прогнозира приходи за четвъртото тримесечие, които не успяха да впечатлят инвеститорите, които търсят по-добри резултати за предстоящия празничен сезон на пазаруване, в момент, в който по-големите търговци на онлайн реклама до голяма степен се представят по-добре. Това изпрати цената на акциите на Pinterest с 11% надолу по време на следборсовата търговия, предава Ройтерс.
Базираната в Сан Франциско компания също така обяви и нова програма за обратно изкупуване на акции за до 2 млрд. долара. Тя отмени старата си програма от септември 2023 г., от която бяха останали 500 млн. долара.
Резултатите на Pinterest следват тримесечните отчети на други рекламни гиганти, включително Alphabet, Meta Platforms, Reddit и Snap, които обявиха високи приходи за тримесечието, подкрепени от големите рекламни бюджети на бизнеса.
Pinterest е изправена пред ожесточена конкуренция от играчи като Facebook и Instagram на Meta, които се превърнаха в ключови платформи за рекламодателите заради голямата им потребителска база.
През октомври Pinterest пусна пакета Performance+, с който да помага на рекламодателите да таргетират по-успешно потребителите с нови инструменти с изкуствен интелект (AI) и автоматизация в платформата.
„Performance+ все още е в ранна фаза на пускане, а много рекламодатели ограничават промените в разпределението на бюджета и залагането на нови функции по време на пиковия празничен период“, коментира главният финансов директор Джулия Донъли.
Компанията също така наблюдава „слабост“ сред рекламодателите, които произвеждат храни и напитки, допълва тя.
Pinterest прогнозира приходи за четвъртото тримесечие между 1,13 млрд. и 1,15 млрд. долара, като средната стойност в съответствие със средната прогноза на анализаторите за 1,14 млрд. долара, сочат данни, събрани от LSEG.
Компанията очаква тримесечни коригирани разходи между 495 млн. и 510 млн. долара, като те ще нараснат с 11-14% на годишна база заради инвестициите в кадри, занимаващи се с AI, и продуктови инициативи.
Приходите за третото тримесечие са нараснали с 18% до 898,4 млн. долара, в сравнение с прогноза за 896,4 млн. долара.
Коригираната печалба на акция е достигнала 40 цента, докато прогнозата на анализаторите беше за 34 цента.
Месечно активните потребители на Pinterest в глобален мащаб са се увеличили с 11% до 537 млн. през периода от юли до септември. Анализаторите очакваха 531,5 млн.