fallback

Експерт: И двамата кандидати в САЩ използваха умело дигиталните канали

Предстои изкуственият интелект да навлезе в политиката с пълна сила, смята Ален Попович от Connect Me

21:30 | 07.11.24 г.

Екипите и на двамата кандидати за президент на САЩ използваха умело дигиталните канали, но Доналд Тръмп по-добре успя да представи своето послание в социалните мрежи, насочвайки се към правилните групи. Това каза Ален Попович, изпълнителен директор на Connect Me, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

Според него в дигиталното пространство е по-важно как биват представени посланията от това кой харчи повече.

Попович посочи, че за първи път при тази кампания се е видяло реалното използване на изкуствен интелект за анализиране на посланията, за да се разбере как публиката откликва на тях. Когато има попадения, те биват пренасяни в мейнстрийм медиите, обясни той.

И двата екипа използваха това умело, може би Тръмп – по-фокусирано, защото той използваше и доста традиционен начин за доставяне на посланията, каза още Попович.

По думите му във всеки вид комуникационен бизнес изкуственият интелект вече се използва умело, включително и при създаването на финансовите инструменти. По време на кампанията обаче за първи път се е видяло толкова масово в политиката.

Попович спомена за доклад на Ройтерс, според който традиционните медии се губят в начина, по който да говорят на мъжете и жените от аудиторията си,

„Това е течение, което Тръмп започна да използва и да участва много в подкасти. Над 70% от потребителите търсят верифицирана информация през подкастите“, каза още експертът.

„Подкастът няма да ти спечели изборите, но е перфектната кола, която да те докара до определена точка, в която да бъдеш чут“, посочи Попович.

Той коментира и използването на инфлуенсъри в предизборната кампания. Хората вярват на хора, а инфлуенсърите са хора – когато застане пред теб един инфлуенсър, той застава в ролята си на човек, каза той. Според него обаче кампанията на Харис е избрала грешните инфлуенсъри и в грешното време и скандалът с рапъра Пи Диди е повлиял от гледна точка на подкрепилите Камала Харис Бионсе и Дженифър Лопес.

Друга грешка на екипа на Харис е съсредоточаването върху жени и по-млада аудитория, защото по негови наблюдения в света по-младата аудитория все още не гласува.

Платформата на милиардера Илон Мъск X бе ключова за изборите в САЩ, смята още Попович.

„Трябва да гледаме посланията и каналите в САЩ. Всичко това се репликира и хората използват подобни модели, опитвайки се да ги адаптират на местно ниво. Можем да видим, че нещата в Европа не са толкова различни като усещане. Виждаме тотална промяна на полюси, промяна сред избирателните нагласи на млади и възрастни и каналите, които се използват за реклама“, каза той.

Според Попович предстоят интересни времена и навлизането на изкуствения интелект в политиката с пълна сила.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:53 | 07.11.24 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още