Започнахте ли да забелязвате повече глупости, генерирани от изкуствен интелект (AI), в социалните мрежи? Във Facebook изобилства от странни изображения на Исус, направен от скариди, подозрително перфектни интериори на дървени колиби и фотореалистични деца, държащи професионално изглеждащи картини. Марк Зукърбърг не просто очаква този поток от машинно създадено съдържание да продължи. Той работи за ускоряването му, пише Парми Олсън за Bloomberg.
За разлика от лидерите на други технологични гиганти, които изграждат AI модели и след това продават достъп до тях, главният изпълнителен директор на Meta Platforms направи своя свободен. Llama 3.2 на Meta може да генерира текст и изображения и се предлага на пазара като отворен код, което означава, че всеки може да променя кода му. Софтуерните разработчици са използвали Llama за създаване на приложения, които превръщат лични снимки в произведения на изкуството или за създаване на „персонално съобразено“ маркетингово съдържание.
Според Зукърбърг тези усилия имат за цел да спрат консолидирането на контрола върху изкуствения интелект. „Това, което искате да предотвратите, е една организация да бъде много по-напреднала и мощна от всички останали“, коментира той през февруари. Но той предложи допълнителни аргументи по време на представянето на финансовите резултати на Meta за третото тримесечие – безплатните AI инструменти означават още повече AI излияния, което е от потенциална полза за неговата платформа.
Когато при представянето на отчета анализатор попита за разпространението на AI приложения, главният изпълнителен директор на Meta говори за това как разработчиците могат да използват Llama, за да създадат повече AI съдържание, което „просто прави изживяването на хората по-добро“.
Ето и пълния му коментар:
„Ако погледнем големите тенденции във Feeds в историята на компанията, всичко започна с приятелите, нали? Всички новини, които се появяваха там, бяха основно от вашите приятели, които публикуваха неща. А след това навлязохме в ерата, в която добавихме и съдържание от създатели, така че сега много голям дял от съдържанието в Instagram и Facebook не е от вашите приятели... И мисля, че ще добавим изцяло нова категория съдържание, което е генерирано от AI или обобщено от изкуствения интелект, или вид налично съдържание, събрано от AI по някакъв начин. Смятам, че това ще бъде много вълнуващо за Facebook и Instagram и може би Threads, или друг вид изживяване във фийда с течение на времето“.
Пригответе се. Почти по същия начин, по който кратките видеоклипове и вирусното съдържание превзеха емисиите, някога пълни с публикации от семейство и приятели, следващата вълна от съдържание ще бъде генерирана от изкуствен интелект. Прогресията от лично към вирусно съдържание и сега към генерирано от AI изглежда като антиутопична посока за компанията, която отдавна не се представя като „свързваща хората“. Зукърбърг обаче нарича тази нова тенденция „обещаваща“.
Неговото мнение не е необичайно в индустрията. Говорих с няколко технологични лидери, които вярват, че генерираното от изкуствен интелект съдържание – което може да съставлява до 90% от съдържанието в интернет, според една смела прогноза – ще бъде прието като новото нормално. Генерираните от AI видеоклипове в крайна сметка ще бъдат наречени просто „видеоклипове“, пише Олсън.