Meta съкращава служители в звена, включително Instagram, WhatsApp и Reality Labs, пише The Verge, позовавайки се на свои източници, запознати с въпроса.
Говорител на Meta пък коментира пред Ройтерс, че няколко от нейните екипи правят промени, за да се приведат в съответствие с нейните дългосрочни стратегически цели и стратегията за местоположението.
„Това включва преместване на някои екипи на различни места и прехвърляне на някои служители на различни позиции. В ситуации като тези, когато една роля е елиминирана, ние работим усилено, за да намерим други възможности за засегнатите служители“, допълва говорителят.
The Verge не уточнява точния брой съкращения, но споменава, че те са малки. Meta също не коментира конкретна бройка.
Отделно Financial Times писа, че Meta е уволнила други две дузини служители в Лос Анджелис за предполагаемо използване на ежедневните им кредити за храна от 25 долара, за да купуват вместо това домакински продукти, включително чаши за вино и препарати за пране.
Тези случаи са отделни от преструктурирането на екипа и са се случили миналата седмица, пише FT.
Meta отказва да коментира този въпрос.
Интернет гигантът съкрати около 21 хил. работни места от ноември 2022 г., за да поддържа разходите си ниски, а главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг нарече 2023 г. „Година на ефективността“.
Цената на акциите на Meta се повиши с повече от 60% от началото на тази година.
В най-скорошните си финансови резултати за второто тримесечие Meta успя да надмине пазарните очаквания за приходите и даде добра прогноза за приходите от продажби за третото тримесечие. Така тя сигнализира за стабилни разходи за дигитална реклама от страна на бизнеса в нейните социални мрежи, което може да покрие разходите ѝ за инвестиции в изкуствен интелект.