Платформата за еротично съдържание OnlyFans е изплатила 20 млрд. долара на своите над 4 млн. създатели на съдържание, откакто е основана през 2016 г.
Базираната във Великобритания компания не предлага реклами, нито следи своите потребители, коментира главният изпълнителен директор Кейли Блеър по време на конференция на Bloomberg в Лос Анджелис. Вместо това бизнесът разчита на абонаменти, еднократни плащания на гледане и бакшиши за създателите на съдържание. По думите ѝ над половината от приходите на компанията, която има над 400 млн. потребители, идват от т. нар. микротрансакции (плащания в много малки суми, обикновено в рамките на видеоигра и др., бел. ред.) спрямо абонаментите.
„Порното е безплатно в интернет“, коментира Блеър. „Смятам, че причината хората да плащат за OnlyFans е, че искат да се свържат с тези конкретни създатели. Заради възможността да персонализират, както и да искат специфично съдържание“, допълни тя.
OnlyFans също така улеснява достъпа на потребителите си до съдържание, като изисква информация за плащането още при самата регистрация – по-добра тактика, отколкото ограничаването на достъпа за определени публикации.
„Другите социални медии се затрудняват да въведат този абонаментен модел“, коментира Блеър.
През 2021 г. компанията започна да предлага грантове за музиканти в опит да се диверсифицира отвъд еротичното съдържание.
Самата Блеър бе назначена за главен изпълнителен директор през 2023 г. в допълнителен опит бизнесът да се насочи към по-конвенционално развлечение. Преди това тя е работила за адвокатски и консултантски фирми по въпроси във връзка с опазването на личните данни.