fallback

ЕК прекрати дело срещу TikTok след премахването на програма за възнаграждения

Комисията твърди, че програмата може да предизвика пристрастяване към приложението сред децата

14:00 | 05.08.24 г.

Европейският съюз (ЕС) закри дело срещу TikTok на ByteDance, след като китайският гигант в социалните медии спря противоречива функция, която според регулаторите може да доведе до пристрастяване сред децата, съобщава Bloomberg.

Европейската комисия (ЕК) заяви, че ByteDance се е ангажирала трайно да премахне противоречивата си програма с награди от приложението си Lite от ЕС, за да изпълни условията на новия Закон за цифровите услуги (DSA) на съюза.

TikTok се ангажира и да не стартира друга програма, възнаграждаваща времето пред екрана и носеща рискове от пристрастяване за потребителите, която би заобиколила спирането на първата.

„Времето на младите европейци не е валута за социалните медии – и никога няма да бъде“, каза еврокомисарят по вътрешните пазари Тиери Бретон в изявление. „Постигнахме постоянно оттегляне“ на програмата, „която можеше да има много пристрастяващи последици. Ефектът DSA започва“.

TikTok става обект на наблюдение в целия свят заради засилването на влиянието му и на фона на опасенията около китайския му произход. Американският президент Джо Байдън подписа двупартиен законопроект през април, целящ забрана на приложението за споделяне на видеа в САЩ, освен ако китайският собственик не отстъпи контрола. Това законодателство премина през двете камари на Конгреса и в крайна сметка накара TikTok да оспори законността на законопроекта.

Програмата за награди в TikTok Lite позволяваше на потребителите да печелят точки, като гледат видеоклипове, харесват съдържание, следват създатели и канят приятели да се присъединят към платформата. Тя се предлагаше във Франция и Испания.

Ходът от понеделник е първият случай, който Европейска комисия затваря в рамките на DSA. Комисията има открити официални производства срещу X, Meta Platforms и китайския гигант за електронна търговия AliExpress в рамките на закона. Той е в сила от близо година и определя правилата за съдържанието на социални медии, онлайн пазари и магазини за приложения.

Друго дело срещу TikTok остава открито, като разследването продължава. То се фокусира върху оценката на бъдещи отрицателни ефекти, които могат да стимулират зависимости или да създадат т.нар. ефекти на заешка дупка – специфични пристрастяващи алгоритми, които могат да насочат потребителите към по-екстремно съдържание.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:00 | 05.08.24 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още